معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجانشرقی در گفت و گو با پانا:

دانش آموزان قرآنی تضمین کننده آینده کشورهستند/انتخاب76نفربه مرحله کشور

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت:قطعا آینده کشور با وجود دانش آموزانی که از معنویت و فرهنگ عالی اسلامی برخوردار می شوند، خوب و بی نظیر خواهد بود.

کد مطلب: ۶۱۶۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد

طاهر علمی در حاشیه پنجمین روز از مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در اردوگاه الغدیر در گفت و گو با خبرنگار پانا با بیان این که این دوره نسبت به سال های گذشته هم کیفیت برگزاری مسابقات خوب است و هم استقبال خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: از 700 هزار دانش آموز در استان بالای 52 درصد در مرحله آموزشگاهی و منطقه ای مسابقات شرکت داشتند که حدود 4 هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی با بیان این که بیشترین دانش آموزان شرکت کننده از دوره اول و دوم متوسطه بودند که فقط دانش آموزان دوره دوم متوسطه به مرحله کشوری راه می بایند، افزود: نتایج نهایی پس از اعلام نظرات داوران تا یک هفته اعلام خواهد شد و 76 نفر از بین 4 هزار دانش آموز برای رقابت تنگاتنگ با دانش آموزان سراسر کشور انتخاب می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: امیدوارم دانش آموزان خوب و قرآنی برای مسابقات کشوری انتخاب شوند تا این که در سراسر کشور، استان آذربایجان شرقی درخشش خوبی داشته باشد.

علمی اضافه کرد: از 39 ناحیه و منطقه در این مسابقات شرکت کردند که قبل از ورود به مرحله استانی آموزش های مقدماتی در سراسر مناطق برگزار شد که این بحث کیفیت بخشی مسابقات قرآنی را بالاتر برده است و برابر نظر داوران محترم، کیفیت برگزاری مسابقات امسال نسبت به سه سال اخیر بالاست و لذا امیدواریم امسال بهترین ها برای مرحله کشوری انتخاب شوند.

وی با بیان این که در رشته حفظ هم بین دانش آموزان دوره اول و هم دوره دوم رقابت تنگاتنگی وجود دارد، گفت: بیشترین دانش آموز شرکت کننده در رشته حفظ از 5 تا 30 جزء هستند و استقبال دانش آموزان و اولیاء از برنامه های قرآنی ستودنی است و امیدوارم این روند ادامه یابد تا شاهد شکوفایی استعدادهای قرآنی باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: قرآن دانش آموزی بهترین فرصت است برای آینده آموزش و پرورش که نسل منطبق با اصول اسلام و قرآن تربیت کند و گامی که جهت تقویت برنامه های فرهنگی و علمی آموزش و پرورش برداشته می شود اگر همراه با قرآن باشد رویکرد آموزش و پرورش خوب خواهد بود.

علمی با اشاره به تاثیر قرآن در تحصیل و در زندگی شخصی دانش آموزان تصریح کرد: قطعا آینده کشور با وجود دانش آموزانی که از معنویت و فرهنگ عالی اسلامی برخوردار می شوند، خوب و بی نظیر خواهد بود.

وی گفت:قرآن کتاب الهی و راهنمای همه انسان ها در تمامی مقاطع زندگی است و قطعا کسی به این کتاب چنگ زند و با رهنمودهای آن می تواند بهترین زنگی را برای خود رقم زند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار داشت: اگر دانش آموزان زندگیشان همراه با قرآن باشد نه تنها در درس موفق می شوند بلکه سالم ترین فکر و عمل را در زندگی خود خواهند داشت که آرزوی دیرینه هر مسلمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار