اولین معلم خود خداست و دومین معلم انسانها پیامبران اسلام هستند

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص نقش معلم گفت : نقش معلم در مدرسه و جامعه چه دیگران به آن اشاره کنند و چه نکنند بسیار مهم و اساسی می باشد .

کد مطلب: ۶۱۶۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران،کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران گفت :جایگاه مدیریت آموزشی و نقش معلم در موفقیت مدرسه و مدیریت استراتژیک در مدرسه بسیار موثر است. اولین معلم خود خداست و دومین معلم انسانها پیامبران اسلام هستند .کار معلم منصوب به کار پیامبر (ص) است .

وی افزود : ارزش و اهمیت مطالبی که در کلاس درس به دانش آموزان آموخته می شود بسیار بالاست که ارزش آن را هم معلم و هم خود دانش آموز حس می کند .

مديركل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص نقش معلم گفت : نقش معلم در مدرسه و جامعه چه دیگران به آن اشاره کنند و چه نکنند بسیار مهم و اساسی می باشد . ارزش و اعتباری که جامعه به آن نقش می دهد ودر جامعه معنوی باید نقش های معنوی مثل معلم را مورد توجه قرار دهند و باید این نقش های اجتماعی با شاخص های اقتصادی سنجیده نشود اما وقتی این تعارض در جامعه دیده می شود معلمین ناراحت می شوند زیرا از یک طرف شغل معلم را به انبیا نسبت می دهند و شغل او را شغل انبیا می دانند ولی معلمی پایگاه اجتماعی خوبی ندارد .

وی افزود : امسال 10 درصد حقوق اضافه شد ولی آیا معلمان رضایت شغلی دارند .بالاترین درجه اعتماد مردم به مشاغل مربوط به معلمان است که معلم بالاترین درجه اعتماد عمومی را دارا می باشد .

کمرئی در ادامه پیرامون جایگاه معلم گفت : من معتقدم در گذشته معلم می توانست جای کدخدا را بگیرد و معلم از معدود افراد باسواد بود و کارکردهای معلمی بسیار بالا و مفید بود و هم ردیف با بسیاری از نقش های مفید و برتر جامعه بود . ولی به مرور زمان با تغییرات فرهنگی جدید، رابطه ها تغییر کرد و نیازهای جدید تولید شد . تصورات بچه های روستایی و شهری با استفاده از اینترنت به هم نزدیک شدند و الان که دهکده جهانی مطرح است و در حال حاضر علوم، لحظه ای تغییر می کند ، در وضعیت فعلی، کارآمدی معلم ، مدرسه و نظام آموزشی در تمام دنیا زیر سوال رفته است . نظام آموزشی قادر به پاسخگویی به نیاز جامعه نیست و باید کارکردهای آموزش و پرورش و نقش معلم تغییر کند .

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه پیرامون نظام آموزشی گفت : نظام آموزشی ما به شدت در معرض ناکارآمدی قرار گرفته است . توسعه حرفه ای نیاز امروز کشور ما در نظام آموزشی است . در حال حاضر معلمی حرفه تلقی نمی شود حرفه ای شدن ، فاصله ما را از جایگاه اصلی کم می کند و موجب تقویت جایگاه اجتماعی معلم می شود و باید بگویند معلم فقط چند روز در هفته می رود و تابستان هم تعطیل است بلکه باید حرفه ای ببینند .

درپايان افزود : نقش مدیران آموزشگاهی و تاثیر این نقش بسیار مهم است . کلیدی ترین راه پیشرفت توجه به مدیران آموزشگاهی هم در حوزه اقتصادی و هم در حوضه نیازهای تحصیلی و مهارتی مدیر می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار