رئیس جمهوری وارد قزوین شد

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح یکشنبه به منظور شرکت در پنجمین اجلاس بین المللی مجمع شهرداران اسلامی و افتتاح چندین طرح و پیگیری مصوبات سفر اول خود وارد قزوین شد.

کد مطلب: ۶۱۵۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی پانا، سخنرانی در آئین اختتامیه پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی از برنامه های سفر امروز رئیس جمهوری به قزوین است.

در این اجلاس نمایندگان سازمان ملل متحد، جمعی از سفرا و شهرداران کشورهای اسلامی و جمعی از اندیشمندان علوم شهری و علوم دینی کشورهای ایران، ترکیه، عراق، هندوستان، اندونزی، بنگلادش، فلسطین، افغانستان، چین، مراکش و پاکستان حضور دارند.
در جریان سفر امروز رئیس جمهوری به قزوین همچنین 735 طرح عمرانی خدماتی، صنعتی و کشاورزی به شکل همزمان با 26 هزار و 660 میلیارد ریال سرمایه گذاری و سه هزار و 816 نفر اشتغالزایی افتتاح یا کلنگ زنی می شود.
آغاز عملیات اجرائی انتقال آب سد طالقان با 6 هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار از مهم ترین این طرح ها است که با 250 نفر اشتغالزایی آب 14 شهر و 198 روستا معادل 70 درصد جمعیت استان قزوین را تامین خواهد کرد.
اجرای این طرح یکی از خواسته های مهم و از آرزوهای دیرینه مردم استان قزوین بوده است.
تجهیز 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سامانه آبیاری نوین با یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار و یک هزار و 895 نفر اشتغالزایی از دیگر طرح های مهمی است که امروز به طور رسمی در جریان سفر رئیس جمهوری به قزوین افتتاح می شود.
همچنین در این سفر، مجتمع گوشت زیاران از بزرگترین واحدهای کشاورزی کشور پس از 10 سال تعطیلی با سه هزار میلیارد ریال اعتبار و 500 نفر اشتغالزایی و با ظرفیت تامین 10 درصد گوشت مورد نیاز کشور به بهره برداری می رسد.
در این سفر حمید چیت چیان وزیر نیرو، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، بیژن زنگنه وزیر نفت، محمود واعظی وزیر ارتباطات، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به همراه رئیس جمهوری حضور دارند و ازطریق ویدئو کنفرانس چندین طرح صنعتی و عمرانی به بهره برداری خواهد رسید.
دیدار مردمی در سالن ورزشی شهید سرلشکر بابایی پایان بخش سفر یک روزه دکتر روحانی به استان قزوین خواهد بود.
نخستین سفر رئیس جمهوری به قزوین در قالب سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید، مهر ماه سال گذشته انجام شده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار