مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

تخصیص ٣ هزار میلیون تومان برای اصلاح حقوق بازنشستگان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان محروم استان کتب درسی سال آینده خود را با 50 درصد تخفیف دریافت می کنند.

کد مطلب: ۶۱۵۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازخراسان جنوبی ،عباس لامعی امشب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: قریب 70 درصد از دانش‌آموزان محروم دوره های ابتدایی، پیش دانشگاهی و فنی و حرفه ای استان، مشمول این طرح قرار گرفته‌اند که 50 درصد هزینه کتب درسی آنها توسط اولیاء و 50 درصد توسط آموزش و پرورش پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه بزرگداشت استاد مطهری و مقام معلم از طرف وزارت تبیین شده و برنامه‌ریزی برای این مهم در استان در حال انجام است، یادآور شد: 74 معلم نمونه شهرستانی، 10 معلم نمونه استانی و یک نماینده استان جهت شرکت در برنامه های کشوری انتخاب می‌شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به برنامه ریزی برای تسهیل فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم تصریح کرد: امسال طرح هدایت تحصیلی برای 11 هزار و 236 دانش‌آموز پایه نهم در استان اجرا می‌شود.
لامعی با اشاره به اینکه بیشتر دانش‌آموز به سمت انتخاب رشته تجربی گرایش دارند، افزود: در معاونت متوسطه آموزش و پرورش برنامه ویژه‌ای در این راستا دیده شده است.
وی آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و اولیاء دانش‌آموزان برای انتخاب بهتر رشته تحصیلی را مهم ترین هدف طرح هدایت تحصیلی- شغلی در آموزش و پرورش دانست و ابراز داشت: در این راستا کمیته‌های استانی، شهرستانی و مدرسه ای تشکیل شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که در شیوه‌نامه هدایت تحصیلی100 امتیاز برای توانمندی‌های دانش‌آموزان و 35 امتیاز برای عملکرد دانش‌آموزان براساس نمرات پایانی پایه هفتم، هشتم و نهم در نظر گرفته می‌شود، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از آیتم‌هایی که برای هدایت تحصیلی مدنظر قرار می‌گیرد آزمون مشاوره ای است که به صورت آنلاین در سامانه همگام انجام می‌شود.
وی، با اشاره به نمونه برگ شماره هفت هدایت تحصیلی، عنوان کرد: که براساس عملکرد دانش‌آموزان در سه سال تحصیلی هفتم، هشتم و نهم تهیه شده اولویت‌های انتخاب رشته دانش‌آموز مشخص شده است و دانش‌آموزان باید برای انتخاب رشته مورد نظر خود حداقل میانگین نمرات تخصصی هر رشته را کسب کنند.
دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از تحصیل قریب 11 هزار دانش‌آموز عشایری در خراسان جنوبی خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد یک‌هزار و 300 دانش‌آموز هر روز ایاب و ذهاب داشته و 310 نفر در خوابگاه مدارس شبانه روزی استان ساماندهی شده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: : نرخ‌گذر دانش‌آموزان دختر عشایر استان از ابتدایی به متوسطه اول 87 درصد و در دانش‌آموزان پسر 84 درصد است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تا حدودی مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان عشایر دوره ابتدایی رفع شده گفت: در مجموع 5 میلیارد و 691 میلیون ریال برای رفع کامل مشکل ایاب و ذهاب دانش‌آموزان عشایر خراسان جنوبی مورد نیاز است.
وی با اشاره از آغاز عملیات احداث 15 مدرسه سه کلاسه با همکاری کانون قلم‌چی و مشارکت اداره نوسازی مدارس استان در سال گذشته در مناطق عشایری استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در ابتدای مهرماه امسال به بهره‌برداری برسد.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی 11 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: خراسان جنوبی سومین استان عشایرخیز و از نظر وسعت دومین استان کشور است.
وی با اشاره به منزلت مقام معلم در آموزه‌های دینی و حوزه تعلیم و تربیت اظهار داشت: مقام و واژه معلم از مقدس‌ترین مقام‌ها و واژه‌ها است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار