گزارش پانا از مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز در آذربایجان شرقی/

علاقه شدید مداح نوجوان به اهل بیت/قرآن راه درست زندگی را نشان می دهد

مداح نوجوان تبریزی گفت: چون پدرم مداح اهل بیت علیهم السلام هستند آن علاقه را به من تزریق کرده اند.

کد مطلب: ۶۱۵۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد

دانش آموز رامین عظیمی از مدرسه علیزاده ناحیه سه تبریز درحاشیه سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، نماز و عترت آذربایجان شرقی در اردوگاه الغدیر که در رشته مداحی در مسابقات شرکت کرده است، بیان کرد: از بچگی به مداحی علاقه داشتم چون پدرم مداح اهل بیت علیهم السلام هستند و آن علاقه را به ما تزریق کرده اند و به خاطر همین علاقه شدیدی به اهل بیت دارم بخصوص بانوی دو عالم خانم فاطمه زهرا (س).

وی افزود: در بعضی از کلاس ها شرکت کرده ام که استادهایم علی الخصوص پدر خودم و بعد حاج مهدی خادم آذریان هستند و به خاطر این بزرگواران که از محضرشان استفاده کرده ام نخواستم زحمت های این بزرگواران را هدر بدهم.

مداح نوجوان تبریزی افزود: این مسابقات مهم هستند چون باید این مسابقات برگزار شود که تا از ما کوچک تر ها یا از ما بزرگ تر ها بدانند که مملکت ما اسلامی است.

و ی گفت: در مدارس ما مراسم های قرآنی بیشتری برگزار می شود بخصوص در ماه محرم.

مسابقات قرآن، عترت و نماز راه درست زندگی را یاد می دهد

دانش آموز مجید پورجعفر از مدرسه کوثر منطقه نظر کهریز نیز اظهار داشت: هدفم از شرکت در مسابقات این بود که می خواستم خودم را نشان بدهم.

وی که در رشته قرائت قرآن در مسابقات شرکت کرده است در ادامه افزود: مسابقات قرآن و عترت مهم هستند چون در این مسابقات دانش آموز ها با قرآن، احکام و نهج البلاغه آشنا می شوند و راه و روش زندگی درست را به دست می آورند.

می خواستم با مسایل دینی آشنا شوم

دانش آموز امین عباس زاده از منطقه خدا آفرین که در رشته احکام شرکت کرده است، گفت: به خاطر علاقه شدید به دین، رشته احکام را انتخاب کردم تا با مسائل دینی بیشترآشنا شوم.

وی گفت: مسابقه عترت و نماز خوب است چون دستور خدا و امانت پیامبر(ص) است که به ما رسیده است تا از آن ها محافظت کنیم.

این نوجوان ادامه داد: هدفم از شرکت در مسابقه آشنایی بیشتر با احکام و مسائل دینی و راهیابی به مسابقات کشوری است.

برخی مدارس اهمیت کمی به برنامه های قرآنی می دهند

دانش آموز محمد امین مهدلو از دبیرستان نمونه دولتی کمال ناحیه چهار که در رشته قرائت قرآن در مسابقات شرکت کرده بود بیان کرد: من از 9 سالگی به دوره های تجوید می رفتم و قبل از آن علاقه زیادی به قرآن داشتم.

وی در ادامه افزود: به خاطر این در این رشته شرکت کردم که آدم به خوبی می تواند معنی قرآن را به شنوندگان تفهیم کند.

فعال نوجوان قرآنی بیان کرد: هم مسابقات فرهنگی و هنری و هم مسابقات قرآن و عترت در جایگاه خودشان مهم هستند ولی متاسفانه برخی مدارس اهمیت کمی به قرآن و نماز می دهند.

سی و پنجمین دوره مسابقات دانش آموزان پسر در 11 رشته از 2 تا 4 اردیبهشت در محل اردوگاه الغدیر در حال برگزراری است.

خبرنگار: احمدرضا مشهوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار