به مناسبت هفته سلامت صورت گرفت:

نواخته شدن زنگ هوای پاک در مدارس گچساران

فرماندار گچساران در مراسم نواخته شدن زنگ هوای پاک اظهار داشت:سلامت و بهداشت در جامعه یکی از ارکان اصلی زندگی بشری است.

کد مطلب: ۶۱۵۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه و بویراحمد، عبدالرحیم رحیمی با بیان این مطلب که شعار هفته سلامت امسال « شعار زندگی سالم، پرنشاط و امید »نامگذاری شده، اظهار داشت: سلامت و بهداشت در جامعه موجب نشاط در میان افراد جامعه خواهد شد.

رحیمی با اشاره به وظیفه دانش آموزان در زمینه فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط زیست بیان کرد: کودکان و دانش‌آموزان بهترین مروج و حافظان محیط زیست و همچنین توجه کردن به بهداشت در جامعه هستند.

وی با اشاره به افزایش کارخانجات و خوردوها در جامعه کنونی گفت: پیشروی زندگی بشری به زندگی صنعتی و افزایش خودروها موجب شده که خطراتی برای زندگی انسان‌ها و آلودگی هوا روزبه روز افزایش یابد.

بالاترین مقام اجرایی شهرستان گچساران با اشاره به دانش‌‌آموزان عنوان کرد: دانش‌آموزان برای رفع این معظل در جامعه می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و استفاده کم از وسایلی که موجب تخریب محیطزیست و آلودگی هوا داشته باشند ایفا کنند.

فرماندار گچساران بیان کرد: هر دانش آموزان به عنوان سفیر حفاظت از محیطزیست در خانواده خود می‌توانند ما را در این امر مهم در حفاظت از محیطزیست برای نسل آینده کمک کنند.

رحیمی افزود: دانش آموزان باید خانواده‌های خود را در زمینه خطرات آلودگی هوا، آب و خاک آشنا کنند.

وی با بیان اینکه ما باید در حفظ محیط زیست کوشا باشیم عنوان کرد: نسل بعد از ما نیاز به محیط زیست سالم و هوای پاک دارند.

در ادامه رئیس آموزش و پرورش گچساران اظهار کرد: تنها هدف آموزش و پرورش باسواد کردن دانش آموزان نیست.

سید ظهیرالدین پورالحسینی با اشاره به کشورهای توسعه یافته گفت: در کشورهای توسعه یافته آنچه در مدارس به جز خواندن و نوشتن آموزش داده می‌شود توسعه فرهنگ زندگی سالم و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست برای داشتن هوای پاک و بستری مناسب برای زندگی است.

وی ادامه داد: اگر محیط زیست و آب و هوا آلوده باشند مشکلاتی برای زندگی انسان و همچنین برای نسل آینده پیش خواهد آمد.

پورالحسینی افزود: بنابراین ما مسوولان برای حفاظت از محیط زیست و همچنین دانش آموزان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست برای داشتن آب و هوای پاک کوشا باشیم.

وی با اشاره به جوامع توسعه یافته بیان کرد: پیشرفت هر جامعه‌ای در گرو داشتن آب و هوا سالم است و این امر با حفاظت از محیطزیست محقق می‌شود.

مراسم نواخته شدن زنگ هوای پاک در مدرسه نرگس و با حضور رئیس آموزش و پرورش، رئیس اداره حفاظت از محیط زیست و شبکه بهداشت و درمان گچساران برگزار گردید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار