رتبه اول مسابقات ملی قرآن لبنان:

حفظ آیات و تکرار آن توانایی‌ام را برای ادامه راه بیشتر کرده است

رتبه اول مسابقات ملی قرآن لبنان می گوید: طی 4 سال موفق به حفظ کل قرآن شدم. در واقع هرچه آیات بیشتری را حفظ و تکرار می کردم توانایی ذهنی ام برای ادامه حفظ قرآن بیشتر میشد.

کد مطلب: ۶۱۵۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
"غدیر خلیل غنام" دختر 17 ساله حافظ کل قرآن از کشور لبنان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار کرد: از 5 سالگی مدرسه را شروع کرده و در 16 سالگی دبیرستان را به اتمام رساندم و حالا دانشجوی رشته فیزیک در یکی از دانشگاه های لبنان هستم.
غدیر خلیل می گوید: از یازده سالگی حفظ قرآن را شروع کردم و 4 سال بعد موفق به حفظ کل قرآن شدم. در واقع هرچه آیات بیشتری را حفظ و تکرار می کردم توانایی ذهنی ام برای ادامه حفظ قرآن بیشتر میشد.
وی درخصوص تاثیر انس با قرآن در زندگی شخصی و اجتماعی خود می گوید: از جنبه اجتماعی انس با قرآن این امکان را ایجاد می کند که ماهیت افراد را بهتر بشناسیم و راه درست رفتار با آنها را بیاموزیم. آیات قرآن همچنین استقامت و پایداری در مقابل مشکلات را به ما یاد می دهند.
این حافظ قرآن که در مسابقات ملی قرآن در لبنان در سال 2013 رتبه اول کشوری را کسب کرده است خود به تدریس قرآن نیز اشتغال دارد. وی همچنین دوره های تفسیر، صوت و علوم قرآنی را در جامعه القرآن کریم در جنوب لبنان منطقه صور می گذراند.
غدیر درباره برنامه های آینده اش می گوید: می خواهم شماره آیات را هم حفظ کنم همچنین دوست دارم در علوم قرآنی تخصص پیدا کنم و بطور تخصصی می خواهم درباره تاثیر علوم قرآنی در تسریع عملکرد حفظ قرآن تحقیق کنم.
پنجمین دوره از مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام همزمان با سی و چهارمین مسابقات بین المللی قرآن کریم با حضور دانش آموزانی از 30 کشور جهان از اول تا 6 اردیبهشت ماه 96 در تهران برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار