مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ اصفهان خبر داد:

اجرای طرح سلامت در مدارس در دولت تدبیر و امید

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 اصفهان گفت: طرح تحول سلامت از جمله طرح های مطلوبی بود که در دولت تدبیر و امید اجرا شد و تحول بزرگی در بحث بهداشت و سلامت ایجاد شد.

کد مطلب: ۶۱۵۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ناحیه 3 اصفهان، دقیق در آیین نواخته شدن زنگ سلامت به صورت نمادین همزمان با سایر مدارس در مدرسه هیات امنایی حضرت زهرا(س) با شعار زندگی سالم، با نشاط و امید اظهار کرد: زمانی که تعریف سلامت را از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت مطالعه می کنیم، به معنای برخورداری از آرامش جسمی و روانی بر می خوریم.

وی با اشاره به اینکه سلامت دارای دامنه وسیعی است، افزود: سلامت روانی، جسمی، اجتماعی از جمله دامنه های مختلف هستند به طوری که سلامت می تواند جنبه معنوی نیز داشته باشد از جمله اینکه اخلاق مداری و تعاون در سلامت موثر خواهند بود.

دقیق با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در راستای توسعه سلامت در مدارس گام های خوبی در دولت تدبیر و امید برداشته است، گفت: طرح تحول سلامت از جمله طرح های مطلوبی بود که در دولت تدبیر و امید اجرا شد و تحول بزرگی در بحث بهداشت و سلامت ایجاد شد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید در راستای یک آموزش همگانی طرح هایی را در دست اجرا دارد از جمله سند تحول بنیادین که بر این مبنا تدوین شده است به طوری که عرصه هایی از جمله تربیت دینی و اخلاقی، تربیت سیاسی و اجتماعی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت هنری و زیبایی شناختی، تربیت علمی و فناوری و .... که در این عرصه ها حداقل 4 عرصه آن با بحث سلامت ارتباط دارند.

دقیق بیان کرد: برگزاری المپیادهای ورزشی در مدارس، تغذیه در مدارس و کنترل بوفه ها از جمله طرح هایی هستند که در مدارس به اجرا گذاشته شدند و خوشبختانه خروجی مطلوبی را به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه در راستای کنترل آسیب های اجتماعی نیز برنامه های مطلوبی در مدارس به اجرا گذاشته شده است، گفت: برگزاری جلسات متعدد برای والدین، شاداب سازی و زیباسازی فضای مدارس از جمله مدارس ابتدایی، کاهش استرس در رابطه با کنکور، راه اندازی دو مرکز مشاوره در ناحیه 3، اجرای طرح سفیران سلامت در مدارس و ... از جمله این طرح ها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار