مدیرکل محیط زیست شهر تهران در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد؛

تولید روزانه8هزار تن زباله شهری/5درصد زباله ها از مبدا تفکیک می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست شهر تهران تولید زباله را مخاطره آمیزترین مشکل زمین عنوان کرد و گفت: در شهر تهران روزانه 8 هزار تن زباله شهری تولید می شود که از این میزان حدود 5 تا 10 درصد در مبدأ تفکیک می شود.

کد مطلب: ۶۱۵۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد

محمدحسین بازگیر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به برگزاری روز زمین پاک اظهارداشت: زمین نقشی اساسی بر سلامت جامعه دارد و برای حفظ آن باید مقوله های مختلفی مد نظر قرار گیرد که مهم ترین آن فرهنگ سازی و آموزش شهروندی برای داشتن زمین پاک است.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران افزود: روز زمین، روزی برای افزایش آگاهی نسبت به محیط زیست کره زمین است که شرط تداوم بقایای انسان را می توان در داشتن زمینی پاک دانشت. در این رابطه آموزش شهروندی از سال های ابتدایی زندگی هر فرد نقش موثری در حفاظت از زمین دارد لذا اقدامات فرهنگی درسطح مدارس و بین دانش آموزان باید برای مسئولان اولویت داشته باشد.

وی با بیان اینکه زمین باید عاری از آلاینده ها به ویژه زباله های صنعتی و خانگی شود، گفت: در شرایط فعلی و با توجه به حجم بالای آلاینده ها و تولید زباله، حفظ محیط زیست از اهمیت بالایی برخوردار است که عزم ملی را برای این موضوع می خواهیم.

بازگیر با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند اظهار داشت: در شهر تهران روزانه 8 هزار تن زباله شهری تولید می شود که از این میزان حدود 5 تا 10 درصد از آن و عمدتا توسط زباله گردها در مبدأ تفکیک می شود و مابقی به سایت آرادکوه منتقل می شود.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران خاطرنشان کرد: زباله سوزی که در آرادکوه مستقر است پاسخگوی حجم زباله های تولیدی در تهران نیست چرا که این زباله سوز، 200 تنی است و در مقابل حجم بالای زباله رقم اندکی است.

وی در ادامه با اشاره به سرانه تولید پسماند در تهران نیز گفت: در حال حاضر رقم سرانه تولید پسماند در تهران افزایش نداشته و همان روزانه 700 گرم برای هر فرد است که با فرهنگسازی و آموزش می توان از میزان سرانه تولید زباله توسط هر شهروند کاست. از طرفی می بایست روش های تولید کمتر زباله و همچنین تفکیک زباله در منزل را به شهروندان آموزش داد و در نهایت روش جمع آوری زباله ها باید مناسب و اصولی باشد.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه زباله برای زمین مخاطره آمیز است، گفت: در واقع می توان گفت زباله ها مختل کننده بافت طبیعت هستند و وقتی وارد بافت خاک می شوند موجب تغییر بافت آن شده و منابع آبی را هم آلوده می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار