ابراهیم جوادی در گفت و گو با پانا:

یکسان سازی اوزان به نفع ایران است/ پشت پرده تغییر قوانین روس ها هستند

عضور شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد درباره اعزام به دو رویداد مهم پیش رو تاکید کرد که اولویت آنها بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی است.

کد مطلب: ۶۱۵۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم جوادی در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره وضعیت تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های پیش رو گفت: دو رویداد بین المللی پیش روی کشتی آزاد است که هر کدام از اهمیت بالایی برخوردارند به همین دلیل با تصمیم کارد فنی و مشورت با شورای فنی بهترین های هر وزن مشخص و برای اعزام به این رقابت ها فرستاده می شوند.

وی ادامه داد: البته که از بین مسابقات قهرمانی آسیا و بازی های کشورهای اسلامی، رقابت های کشورهای اسلامی برای ما مهم تر است چرا که باکو میزان این رقابت هاست و مطمئنا بهترین کشتی گیران خود را به این رقابت ها اعزام می کند بنابراین ما باید بهترین نتیجه را کسب کنیم.

عضو شورای فنی همچنین در پاسخ به اینکه وضعیت ترکیب تیم برای این دو رقابت ها به چه صورت است، عنوان کرد: باتوجه به فاصله زمانی اندکی که این دو رقابت ها با یکدگیر دارند کادر فنی دو تیم مجزا و البته مشترک در برخی اوزان ها به این رقابت ها اعزام می کند.

جوادی همچنین در مورد یکسان سازی اوزان کشتی فرنگی و آزاد در ده وزن گفت: این تصمیمی است که از سوی اتحادیه جهانی کشتی گرفته شده است و به خودی خود تصمیم خوبی برای ایران است چرا که باعث می شود تیم کشتی ایران هم در بخش فرنگی و هم آزاد در اوزان سبک وزن هم کشتی گیر داشته باشد و ما شانس مدال آوری خودمان را بالا ببریم. البته که این موضوع در زمان گذشته هم وجود داشته و تقریبا تیم کشتی ایران موفق شده در اوزان سبک مدال آوری کند که نمونه اش خود من بودم که در وزن 48 کیلوگرم موفق به کسب مدال شدم بنابراین از هر نظر این موضوع به نفع ایران است اما آن چیزی که باعث می شود تصمیمات اتحادیه جهانی کشتی مورد اعتراض کشورها قرار بگیرد تغییر قوانین کشتی و همچنین رنکینگ و مسائل داوری است.

وی افزود: متاسفانه کشتی گیر، مربی و حتی داور یک سال با قوانین خودشان را وقف می دهند اما به یکباره اتحادیه جهانی کشتی تصمیم می گیرد آنها را تغییر دهد که این موضوع نتیجه اش سردرگمی برای کشتی گیران و جامعه کشتی است. متاسفانه پشت پرده این مسائل هم روس ها هستند. رد پای روسها در اعمال این تصمیمات اتحادیه جهانی دیده می شود که امیدواریم فدراسیون کشتی ایران بتواند در این مصاف دیپلماتیک با روسها موفق عمل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار