معاون پرروشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل:

زمینه را برای پرورش مهارت های زندگی در دانش آموزان فراهم آوریم

معاون پرروشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: برای اینکه دانش آموزان را به عنوان یک شهروند نمونه تربیت کنیم بایستی زمینه را برای تقویت مهارت های زندگی و تربیت دینی ، اجتماعی دانش آموزان فراهم آوریم.

کد مطلب: ۶۱۵۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، مصطفی کافی راددر جمع مدیران و موسسان مدارس غیر دولتی استان اردبیل، اظهار داشت: امروزه یکی از سیاست ها و برنامه های فرهنگی و پرورشی در مدارس اعم از دولتی و غیر دولتی کشف استعداد و استعداد پروری می باشد، این امر باعث می شود که دانش آموزان در راستای نیازهای روحی و روانی و فطرت خداجوی خود حرکت کنند.

وی با تاکید بر پرهیز از اجرای برنامه های سنتی و تکراری، خاطر نشان ساخت: برای اینکه دانش آموزان را در برابر هجمه فرهنگی و آسیب های اجتماعی بیمه کنیم، باید دانش آموزان پرسشگر و جرات مند تربیت کنیم و این امر با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و گفتمان های دینی و اجتماعی با مشارکت حداکثری دانش آموزان میسر خواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان با عنوان اینکه تعامل مدرسه با خانواده باعث خواهد شد، علاوه بر تحقق برنامه های تربیتی و آموزشی ، باورهای دینی نیز تعمیق پیدا کند.

کافی راددر بخش دیگری از سخنانش به پرهیز از نگاه تک بعدی در امر تعلیم و تربیت اشاره کرد و تصریح نمود: تمامی عوامل اجرایی مدرسه باید نقش تربیتی خود را ایفا کنند، تا تربیت همه جانبه صورت گیرد.

وی در ادامه هدایت تحصیلی را از دغدغه اصلی آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در سالی که گذشت استان اردبیل با تدابیر مناسب مدیریتی توانست هدایت تحصیلی بدون مشکلی را پشت سر بگذارد، بنابراین در سال پیش رو نیز باید فضایی را ایجاد کنیم تا دانش آموزان آگاهانه و آزادانه به انتخاب رشته اقدام نمایند و لازمه آن تعامل همه جانبه و توجه به نیاز دانش آموزان و امکانات و پتانسیل های استان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار