معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی تاکید کرد:

لزوم شناسایی توانایی دانش آموزان و هدایت آنها به رشته تحصیلی مناسب

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه انتخاب رشته موضوع بسیار حساسی است و روی سایر انتخاب های فرد تاثیر در آینده تاثیر می گذارد گفت: ما به عنوان کانون های تاثیرگذار باید در این راه دانش آموزان را یاری کنیم و توانایی آنها را بشناسانیم.

کد مطلب: ۶۱۵۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، مجتبی حیدری در جلسه هدایت تحصیلی قطب ناحیه یک و دو اراک که با حضور مدیران متوسطه دوره اول و مشاوران در سالن کوثر اراک برگزار شد افزود: عمر نظام آموزش ما در هدایت تحصیلی به بیش از 40 سال می رسد و به جهت تغییری که در نظام آموزشی ایجاد شده است، بحث هدایت تحصیلی با چالش ها و آسیب هایی مواجه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که با تغییر نظام آموزشی و ماهیت انتخاب، هدایت تحصیلی دانش آموزان با چالش و آسیب هایی مواجه شده است ما باید یادگیری چگونه یادگرفتن را به دانش آموزان بیاموزیم و آنها را با توانایی ها و رغبت های خود آشنا کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همچنین در خصوص مولفه های انتخاب رشته و مطالب مرتبط با هدایت تحصیلی دانش آموزان برای مدیران و مشاوران مدارس مطالبی را بیان نمود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اراک نیز بر اهمیت هدایت تحصیلی، انتخاب رشته و شغل دانش آموزان تاکید کرد.

سید رحیم محمدی گفت: باید دانش آموزان را به سمت آنچه بدان علاقه و توانایی دارند هدایت کنیم تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا سازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار