معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

آموزش و پرورش، كليد فتح آينده است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع مربیان پرورشی، بهداشت و مشاوران مدارس شهرستان رودبار جنوب گفت: آموزش و پرورش، كليد فتح آينده است و معلم، مهم ترین رکن نظام تربیتی در جامعه است.

کد مطلب: ۶۱۵۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کرمان،صدیقه مرادی، تعقل، تفکر و اندیشیدن در آموزش را مهم دانست و افزود: اندیشه ورزی اصل و بنیان علم آوری و دانش پروری است و در هر جامعه که اندیشه ورزی و خردورزی ارتقا یابد زمینه توسعه آن جامعه فراهم می شود .

وی در ادامه به شأن و منزلت معلم اشاره کرد و اظهار داشت: معلم، تربیت اشرف مخلوقات نظام هستی -انسان را به عهده دارد و این امر مهم به جایگاه معلمی ارزش و منزلت داده است .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در این جلسه ایثار و فداکاری را از مهم ترین ویژگی های یک معلم دانست و خاطر نشان کرد: معلم به عنوان پرورش دهنده تفکر دانش آموزان باید اخلاق و كمال طلبي را به منزله هدف زندگاني درك كرده باشد و آنها را در عمل اجرایی کند .

وی در ادامه با بیان این که تقویت فعالیت های پرورشی زیر ساخت یک آموزش پویا است بیان داشت: توسعه آینده کشور با تربیت خوب دانش آموزان محقق می شود و معلمان مهمترین نقش را در این خصوص ایفا می کنند .

مرادی همچنین در جمع مدیران مدارس حضور یافت و به نقش مهم مدیران مدارس برای پیشبرد اهداف راهبردی آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدیر مدرسه به عنوان یک مسئول در جامعه باید به وظایف خود آگاه باشد تا بتواند یک راه بلد آگاه برای دانش آموزانش باشد .

وی همچنین تدبیر را یکی از ابزارهای مهم موفقیت یک مدیر دانست و تصریح کرد: مدیر مدرسه به عنوان یک هدایت گر باید با تدبیر اهداف تعلیم و تربیت را محقق کند .

مرادی در جمع مدیران مدارس از معلمان به عنوان متفکرترین قشر جامعه یاد کرد و افزود: مدیران مدارس و معلمان باید در بخش دشمن شناسی برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی تلاش کنند و با بصیرت بالا و آگاهی در برابر دسیسه های دشمنان نسل آینده، جامعه را شایسته و توانمند تربیت کنند .

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر این که آموزش و پرورش همیشه در مسیر توسعه جامعه گام بر می دارد گفت: آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین دستگاه فرهنگی جامعه زمینه ساز پیشرفت کشور است .

بر پایه این گزارش معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمان و کارشناسان این حوزه از مدارس شهرستان رودبار جنوب بازدید کردند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار