همراه با سفر رئیس جمهور به فارس:

از یاد روز سعدی تا آغاز بهره برداری از بزرگترین پروژه دانشگاهی کشور

استاندار فارس با اعلام جزییات سفر رییس‌جمهور به این استان گفت: دکتر حسن روحانی در دومین سفر خود به شیراز در مراسم بزرگداشت سعدی شرکت می‌کند و همچنين تعدادي از پروژه‌هاي استان فارس، افتتاح و كلنگ‌زني خواهد شد.

کد مطلب: ۶۱۵۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سيدمحمدعلي افشاني اظهار داشت: در شامگاه ۳۱ فروردین مراسم نکوداشت شیخ اجل، سعدی شیرازی در مرکز استان فارس و با حضور اندیشمندان و سعدی‌پژوهان و با سخنرانی دکتر روحانی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های رییس‌جمهور در آخرین روز فروردین ماه در استان فارس، افزود: بخش اصلی سفر دکتر روحانی افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی است و در این سفر ۴۱۱ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۵۴۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار فارس ادامه داد: در این سفر بیمارستان خیریه ۶۰۰ تختخوابی بوعلی سینا با حضور رئیس جمهور افتتاح و باقی پروژه‌ها را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد کرد.

افشانی اضافه کرد: اعتبار هزینه شده برای این بیمارستان كه به لحاظ ساخت بیمارستانی و تجهیزات، در کشور کم نظیر خواهد بود، ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وي با اشاره به اين كه بیمارستان خیریه ۶۰۰ تختخوابی بوعلی سينا شامل یک مجموعه دانشگاهی است که ساخت اين دانشگاه آغاز شده و همچنين یک بیمارستان سرطانی نیز در این مجموعه آغاز شده که در مرحله تكميل اسکلت قرار دارد و به این ترتیب بيمارستان خیریه ۶۰۰ تختخوابی بوعلی سينا در زمینی معادل ۱۰۰ هکتار اجرا می‌شود که به عنوان مهم‌ترین پروژه دانشگاهی و درمانی در کشور خواهد بود.

افشاني ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز را از ديگر پروژه‌هایی عنوان کرد که توسط رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد و افزود: اين ورزشگاه مدرن كه هم اكنون ۵۰ هزار صندلی در سكوهاي آن نصب شده است، یکی از زیباترین ورزشگاه‌های کشور خواهد شد.

سیدمحمدعلی افشانی با اشاره به سیاست دولت یازدهم در اولویت قراردادن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ابراز داشت: دکتر روحانی و مجموعه دولت در سه سال و نیم گذشته تلاش کردند تا عملکرد خود را منطبق با اصول علمی، اقتصادی و عقلانی پیش ببرند و با پرهیز از کلنگ‌زنی‌های نمایشی و تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باعث شد تا از استهلاک سرمایه‌های کشور جلوگیری شود.

او در ادامه با اشاره به دیگر پروژه‌هایی که امروز با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد، اضافه کرد: سد مخزنی چشمه عاشق نی‌ریز که سدی بتونی با ارتفاع ۶۰ متر، حجم مخزن ۶۹ ميليون متر مكعب و طول تاج ۳۶۰ متر در منطقه کویری قرار دارد از ديگر پروژه هاي آماده افتتاح است که براي ساخت آن که از مهم‌ترین نیازهای منطقه بود، ۸۰ ميليارد تومان اعتبار صرف شده است.

افشانی با اشاره به اينكه سه کیلومتر از مترو شیراز حدفاصل ميدان نمازی تا زند با ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رياست جمهوري به بهره‌برداري خواهد رسيد، یاد آور شد: همچنين تست سرد ۹ كيلومتر باقي مانده از چهار راه زند تا ميدان الله نيز به صورت همزمان انجام خواهد شد و امیدواریم در هفته دولت این مسیر نیز افتتاح شود.

استاندار فارس با بيان اينكه آبیاری نوین در سطح سه هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضي كشاورزي استان با ۲۲.۵ میلیارد تومان اعتبار از ديگر پروژه‌هایی است که توسط رییس‌جمهوري افتتاح می‌شود، گفت: برای مبارزه با خشکسالی مهمترین کاری که انجام شده استفاده از آبیاری نوین است تا هم کاهش میزان مصرف آب را داشته باشیم و هم بهره‌وری بالاتری به دست آید.

وی گفت: در شورای عالی آب کشور مصوب شده است که سالانه اعتبار لازم براي اجراي آبياري نوين در سطح ۷۰ هزار هکتار به استان تخصيص داده شود شود، که این یکی از مهمترین مصوبات براي استان فارس بوده است.

افشاني همچنين از افتتاح ۳۵ کیلومتر راه اصلی سروستان - خرامه، ۱۵ کیلومتر باند دوم شیراز- فیروزآباد و چهار کیلومتر از کمربندی فسا مجموعا معادل ۵۴ كيلومتر راه اصلي و بزرگراه با ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر امروز رياست جمهوري به استان فارس خبر داد و افزود: آبرسانی به ۷۱ روستا با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار، افتتاح ۲۱ طرح کشاورزی با ۶۳ میلیارد تومان اعتبار و افتتاح ۶ طرح در شهرک‌های صنعتی با ۱۷.۴ ميليارد تومان اعتبار از ديگر طرح سفر دكتر روحاني به استان فارس است.

وي با بيان اين كه امروز و با حضور دکتر روحانی در استان فارس، ۲۵ باب فضای آموزشی با ۱۳و نیم میلیارد تومان اعتبار به بهره برداري خواهد رسيد، گفت: همچنين مرکز نگهداری و درمان معتادان شیراز با زيربناي سه هزار و ۲۰۰ متر مربع و با ۶.۴ میلیارد تومان اعتبار و ۳۳ طرح متعلق به صنعت و معدن با ۱۲۵ میلیارد تومان از جمله کارخانه تولید سرامیک در آباده در سفر دكتر روحاني به استان فارس افتتاح می‌شود.

استاندار فارس همچنين از افتتاح مرکز سنجش مهارت شیراز با ۳.۵ میلیارد تومان، ۱۰ باب کتابخانه عمومی در شیراز با زيربناي يك هزار و ۶۵ متر مربع و با سه میلیارد تومان، ۱۲ پروژه در حوزه صنایع الکترونیک با ۷۸ میلیارد تومان و ۲۲۰ پروژه بهداشت و درمان با ۱۹۷ میلیارد تومان در اين استان هم زمان با سفر رياست جمهوري خبر داد.

سیدمحمدعلی افشانی در ادامه با اشاره به پروژه‌هایی که امروز و همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس، کلنگ‌زنی خواهد شد گفت: قرار است امروز پروژه‌های مهمی توسط دکتر روحانی کلنگ‌زنی شود که از آن جمله می‌توان به پروژه شهر سلامت در زمینی به مساحت ۸۰۰ هکتار شامل مجموعه‌های درمانی، رفاهی، گردشگری و اقامتی با اعتبار ۷.۸ میلیارد دلار است توسط بخش خصوصی اشاره کرد که رقم بسیار بزرگی است.

وی ادامه داد: عملیات اجرای طرح توسعه فولاد پاسارگاد نیز که پارسال ۲۸۶ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آن مصوب شد در این سفر آغاز خواهد شد و کل اعتبار طرح توسعه فولاد پاسارگاد یک هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان است که ۲۹۰ میلیون دلار آن ارزی و مابقی از منابع ریالی است.

استاندار فارس در پایان تاکید کرد: گازرسانی به سه شهر و ۲۶۰ روستای استان، ۳۱ کیلومتر از بزرگراه شیراز - اهواز حد فاصل پل فهليان تا كوپن و ۳۶ پروژه بهداشتی و درمانی با ۵۱ میلیارد تومان اعتبار، از دیگر پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها در سفر رئیس جمهوری به فارس آغاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار