معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

انتخاب موضوع پرهیز از خشونت توسط دکتر روحانی نشان ازاهمیت موضوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: انتخاب موضوع پرهیز از خشونت توسط رییس جمهور محترم به عنوان پرسش مهر امسال نشان از اهمیت و توجه ویژه ایشان به این موضوع است.

کد مطلب: ۶۱۵۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، ناصر نصیری در هفدهمین مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی فراخوان ملی پرسش مهر ریاست محترم جمهوری افزود: وجود خشونت و کشتار در منطقه و جهان علیه کودکان و انسان های بی دفاع نیازمند توجه جدی سازمان های بین المللی است بطوری که بایستی با بکارگیری راهکارهایی از این امر غیر انسانی ممانعت به عمل آید .

وی اظهار داشت: این خشونت ها در عرصه ی زندگی خصوصی و اجتماعی افراد جامعه نیز وجود دارد و بایستی دراین زمینه فرهنگ سازی های مناسبی صورت گیرد و فراخوان ملی پرسش مهر در حقیقت بستر مناسبی برای این امر می تواند باشد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطر نشان ساخت: شرکت گسترده دانش آموزان و فرهنگیان محترم در پاسخگویی و خلق آثار هنری و ادبی نفیس و گرانسنگ، شایسته بهترین تقدیرهاست

قبل از سخنان معاون سیاسی و امنیتی استانداری ، مدیر کل آموزش و پرورش استان نیزدر این آیین ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی این فرخوان و مراسم، اظهار داشت: هدف رییس جمهور محترم از طرح پرسش مهر، ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی دانش آموزان، پرورش روحیه مشارکت جویی و پرسش گری و همچنین تقویت روحیه نقادی دانش آموزان است.

احمد ناصری تصریح کرد: با تقویت روحیه نقادی در دانش آموزان، در حقیقت این امکان را فراهم می کنیم که دانش آموزان بتوانند مهارت نقد دائمی رویدادهای محیط اطراف را کسب نمایند.

وی افزود: تقویت روحیه اعتماد به نفس در نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان و مدیران آینده کشور و همچنین روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نیز به عنوان دیگر اهداف طرح این سؤال بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: به دبنال طرح پرسش مهر با محوریت چگونگی مقابله با خشونت، فراخوانی توسط آموزش و پرورش در سطح استان منتشر و از دانش آموزان و فرهنگیان و اولیا خواسته شد تا در قالب های مختلف به سؤال رییس جمهور محترم پاسخ دهند.

ناصری خاطر نشان ساخت: مشارکت بیش از 30 هزار نفر از دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان در این طرح نشان از توجه عمیق مردم به مقوله خشونت و راههای مقابله با آن است.

وی افزود: 22 درصد دانش آموزان استان در این طرح شرکت نموده اند و آثار خود را در قالب های شعر، مقاله نویسی، طرح های پژوهشی، نقاشی، خوشنویسی، گرافیک و نمایشنامه نویسی به دبیرخانه استان ارسال نموده اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: از بین آثار رسیده به استان 74 اثر دانش آموزی و 67 اثر فرهنگیان منتخب استانی شده اند که در مراسم امروز با اهدای لوح تقدیر و جوایز از آنها تجلیل خواهد شد.

ناصری همچنین بیان داشت: از بین آثار ارسالی به وزارت، 7 اثر از دانش آموزان و فرهنگیان به عنوان اثر ملی انتخاب شده و در سطح کشور معرفی خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که فراخوان ملی پرسش مهر، یک حرکت وسیع و عظیم فرهنگی است، افزود: امیدواریم این طرح و آثار بتواند فرهنگ مدیریت خشونت در شخصیت فردی و اجتماعی افراد جامعه را متاثرسازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار