ساماندهي نيروها با طرح تفویض اختیار به مدارس

مدير كل آموزش و پرورش درشورای آموزش وپرورش استان زنجان گفت: طرح تفویض اختیار به مدارس با هدف ساماندهي نيروهاي آموزش و پرورش اجرايي مي‌شود.

کد مطلب: ۶۱۵۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل ازاداره اطلاع رسانی ورابط عمومی آموزش وپرورش استان زنجان، مرتضی تمجیدی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تبیین طرح تفویض اختیارات صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها اظهار کرد: تا به حال اینگونه بود که برای انتخاب مدیر برای مدرسه خاص شخص به تهران معرفی می‌شد، که با تفویض اختیارات به استان‌ها ،این رویه تغییر می‌کند .

وی با اشاره به اینکه اختیارات اداری مالی و نیروی انسانی به استان‌ها واگذار می‌شود، تصریح کرد: این موضوع در نخستین جلسه شورای آموزش و پرروش مطرح و سپس به شهرستان‌ها ارائه خواهد شد .

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته این طرح برای 10 استان اجرایی شد، تصریح کرد: در همین راستا برای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری اختیارات به استان‌ها تفویض شده و در این راستا اقدام خواهد شد .

تمجیدی با اشاره به اینکه بهینه کردن اعتبارات به نحوی که بتوان از منابع محدود به حداکثر بهره‌وری رسید از اهداف اجرای این طرح است، اضافه کرد: ارتقای کیفیت آموزشی، همکاری همه معاونت‌های زیرمجموعه، ایجاد وحدت رویه و فهم مشترک موضوع در سطح ادارات و نواحی، ایجاد اطمینان و شفافیت و ارائه راهکار مناسب، از اهداف اجرای این طرح است .

وی گفت: تشکیل کمیته ساماندهی منابع، جدیت و پیگیری مستمر، شناسایی درآمدهای جدید و پیشنهاد به وزارت‌، بررسی دقیق تراز نیروی انسانی، برآورد دقیق اعتبارات مورد نیاز، بررسی چالش‌های پیش‌رو و ظرفیت‌های استانی از دیگر اهداف اجرای این طرح است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه 637 نفر افراد واجد شرایط بازنشستگی در استان سال قبل بوده است، تصریح کرد: برای مدیریت منابع مالی در آموزش و پرورش می‌توان گام‌های موثری برداشت .

تمجیدی با اشاره به اینکه هزینه دیده شده برای دانش‌آموز از سوی وزارت آموزش و پرورش مطلوب است، تصریح کرد: برای همین امر باید جلسات توجیهی برگزار شده و مدیریت منابع نیز به صورت بهینه انجام شود .

وی با اشاره به اینکه گام‌های خوبی در اجرای طرح مذکور برداشته شده و منجر به بهتر شدن اجرای طرح شده است، تصریح کرد: اقدام بر ای اخذ مجوز اجرای طرح و همچنین اقدام برای ساماندهی مدیریت منابع انسانی و مالی نیز مطلوب بوده است .

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه کارکنان آموزش و پرورش 14 هزار و 815 نفر در سال قبل بوده است، گفت: پرسنل ما به نسبت عددی، نسبت به دانش‌آموز زیاد است .

وی در ادامه به بحث نیروی انسانی نیز اشاره کرد و افزود: برای مدارس شبانه‌روزی نیز بر اساس برخی از ملاحظات الان نسبت دانش‌آموزان نسبت به معلم 1.5 است

تمجیدی در ادامه به برنامه‌های هفته معلم نیز اشاره کرد و گفت: خود آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی برای هفته معلم دارد و در این زمینه دستگاه‌ها نیز باید وارد عمل شوند .

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه کلید توسعه تعلیم و تربیت است، گفت: اکر یادگیری نباشد ما نه گذشته و نه آینده را خواهیم داشت .

ال 95 بسیار مطلوب بوده است ومصوبات جلسات شورای استان به شکل مفید در مدارس اجرا و مشکلات اجرایی نیز شناسایی و احصا گردیده است.

وی افزود:امسال سعی خواهیم کرد با همفکری و مشارکت اعضا ،این مسائل را به نحو شایسته برطرف نماییم و آسایش خاطر مدیران و اولیا و دانش آموزان را در مدارس ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار