برگزاری اولین جلسه شورای انجمن اولیا ومربیان استان زنجان در سال 96

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان گفت: اهداف و انتظارات فراوانی به تبع گستردگی زیاد در حوزه تعلیم وتربیت ایجاد شده است.

کد مطلب: ۶۱۵۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

وتربیت ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری پانا فریدباباخانی در این جلسه اظهار داشت: مشارکت سازنده و پویا در برنامه های انجمن اولیا ومربیان مدارس و برنامه های پیشنهادی اجرایی با هدف گذاری دقیق در سال جدید رسالت بسیار خطیر شورای انجمن اولیا ومربیان را نمایان می سازد.

وی افزود: اجرای لباس فرم دانش آموزی ، انضباط اجتماعی و جلوگیری از ایجاد فاصله طبقاتی در مدارس درجهت ایجاد قانون مندی دانش آموزان از اهمیت بالایی برخوردار استکه نیازمند همکاری اولیا و مدیران و دست اندرکاران نظام تعلیم وتربیت در این زمینه را می طلبد.

وی خاطر نشان ساخت:در کشورهای دیگر جهان، مقوله لباس دانش آموزی به مفهوم واقعی و اثر بخش در حال اجرامی باشدو تاثیر خود را نیز در روح وروان دانش آموزان به جا گذاشته است.

وی درخصوص اهمیت انتخاب رنگ وجنس و طرح لباس عنوان کرد: انتخاب رنگ وجنس و طرح لباس را موضوعی بسیار حساس عنوان است نهایت دقت مدیران مدارس در انتخاب لباس فرم دانش آموزی نهایت را می طلبد.

وی تاکید نمود: قراردادهای مدارس با تولیدی ها نیز باید به تایید کارشناس انجمن اولیا و مربیان نواحی ومناطق برسد و از تولیدی های معتبر و دارای مجوز دعوت به همکاری نماید.

وی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم ابراز داشت: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم با توجه به استقبال زیاد اولیا و دانش آموزان برای تحصیل در رشته ای خاص مثل رشته علوم تجربی ، تنها با فصل الخطاب انتخاب رشته دانش آموزان قانون ابلاغی هدایت تحصیلی وزارت آموزش وپرورش صورت می پذیرد.

وی تصریح کرد: طبق دستورالعمل هدایت تحصیلی، رشته ها باید متعادل و متوازن در مدارس استان توزیع گردند، اولیا ی دانش آموزی باید با مطالعه دقیق مشاغل مختلف و آینده نگری و وضعیت نیروی انسانی در سالهای آتی در کشور، نسبت به راهنمایی فرزند خود اقدام نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به نزدیکی گرامیداشت هفته معلم اذعان کرد: جهت تکریم مقام معلم اعضای شورای استان پیشنهادات سازنده و قابل اجرا ی خود را به دبیر خانه استانی هغته معلم ارائه دهند تا در صورت تصویب اجرا گردد.

همچنین در این جلسه اصغرابراهیمی رئیس اداره انجمن اولیا ومربیان استان نیزاظهار کرد: فعالیت و مشارکت اعضا در سال 95 بسیار مطلوب بوده است ومصوبات جلسات شورای استان به شکل مفید در مدارس اجرا و مشکلات اجرایی نیز شناسایی و احصا گردیده است.

وی افزود:امسال سعی خواهیم کرد با همفکری و مشارکت اعضا ،این مسائل را به نحو شایسته برطرف نماییم و آسایش خاطر مدیران و اولیا و دانش آموزان را در مدارس ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار