رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی :

قیمت مرغ در بازار خرده فروشی 6 هزار و 320 تومان است

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از عرضه مرغ آماده طبخ تا ۶ هزار و ۳۲۰ تومان در بازار خرده فروشی خبر داد و گفت: قیمت فعلی مرغ در ۳ سال گذشته تعیین شده و تا امروز تغییر نیافته است.

کد مطلب: ۶۱۴۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد یوسفی با اشاره به عرضه مرغ با قیمت هر کیلوگرم 5 هزار و 700 تومان در بازار عمده فروشی افزود: قیمت فعلی مرغ در 3 سال گذشته تعیین شده و تا امروز تغییر نیافته است.

وی 7 هزار و 500 تومان را قیمت تصویب شده برای عرضه مرغ دانست و افزود: مرغ زنده امروز بصورت مدت دار 2 ماهه با قیمت 4 هزار و 500 تومان عرضه شده است.

یوسفی تولید مرغ را برای تامین ماه رمضان کافی دانست و گفت: تولید جوجه یک روزه 100 میلیون قطعه در سال است که این تعداد ماهانه بین 170 تا 180 هزار تن تولید گوشت مرغ خواهد داشت.

وی با اشاره به توقف صادرات مرغ از نیمه دوم سال گذشته ادامه داد: با شروع دوباره صادرات مرغ، مازاد این کالا صادر می شود و کاهش بی رویه قیمت که به ضرر مصرف کننده است متوقف خواهد شد.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تولید گوشت مرغ را در سال 95 بسیار خوب اعلام کرد و گفت: برای سال جدید مرغ گرم به مقدار لازم توزیع شد و نیازی به توزیع مرغ منجمد در بازار احساس نشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت جوجه روزه در 6 ماهه دوم سال گذشته تا 2 هزار و 500 تومان افزود: این اتفاق مانع از عرضه مرغ توسط مرغداری ها در وزن مناسب شده که ادامه این روند سبب کاهش تولید و افزایش بی رویه قیمت مرغ در بازار خواهد شد.

یوسفی با بیان اینکه آنفلوانزای مرغی در حال حاضر وجود ندارد، ادامه داد: این بیماری فقط برای مرغ تخم گذار است و این بیماری در مرغ گوشتی وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار