روز اقتدار نیروهای مسلح در بیرجند

مراسمی به همین مناسبت در بلوار پاسداران بیرجند مقابل بوستان شهدای گمنام با حضور تعدادی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، قشرهای مختلف مردم، استاندار ، فرماندار، شهردار و جمعی از فرماندهان یگان های نظامی و انتظامی استان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۱۴۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازخراسان جنوبی ، قوام یوسفیفرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران (آجا) در خراسان جنوبی در این مراسم ضمن پاسداشت مقام شهدا گفت: ارتش به عنوان اولین بازوی توانمند نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره از ارزش ها و حریم های نظام دفاع کرده است.


سرتیپ ۲ستاد قوام یوسفی، با اشاره به اینکه ارتش همواره به دنبال رهروی از حسن اعتماد حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بود، افزود: این ویژگی همواره ولایت مداری و گوش به فرمان ولایت بودن را در این نیروها ارتقا داد و اعتماد ولایت را با اطاعت خود پاسخگو بودند.


وی ادامه داد: نیروهای مسلح در ارتش جمهوری اسلامی همواره در مقابل دشمنان در جای جای کشور اعم از بلوچستان، کردستان، خوزستان و … تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کردند و اهدای ۴۸ هزار شهید، ۲۲۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده، برگ زرینی در افتخارهای ارتش در دفاع از تمامیت ارزی کشور بوده است.
وی اظهار کرد: سربازان نظام بعد از هشت سال دفاع مقدس، با تغییر راهبرد، تاکتیک و با توجه به خودکفایی و بازسازی تجهیزات نظامی نقش ویژه ای را در جلوگیری از توطئه های دشمنان نظام و کسانی که در لباس مسلمانی قصد تجاوز به این مرز و بوم داشتند، ایفا کردند و از این رسالت معنوی خود دست بر نخواهد داشت.

به گفته وی امروز سربازان غیور نظام در نیروهای مسلح، اوضاع جهان را رصد می کنند و آماده می شوند که تا آخرین قطره خونشان در دفاع از انقلاب و نظام در رکاب ولایت و حریم ولایت ایستادگی کنند.


وی در ادامه افزود: کشته شدن و کشتن در راه اسلام و قرآن برای سربازان نظام باکی نیست زیرا با از دست دادن جانشان به خیل برادران شهیدشان می پیوندند و این بارها در قرآن و احادیث دینی ما آمده است.


همچنین سیدعلی اکبرپرویزی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با استقبال از حضور مردم همیشه در صحنه استان و پاسداشت مقام شهدا و خانواده های ایشان و همچنین تشکر از حضور جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس، افزود: ارتقای توان نظامی امری مهم است اما پیشرفت قدرت نظامی سایبری در این زمان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

سید علی اکبر پرویزی، اظهار کرد: امروزه دانش و توان سایبری، مورد توجه همه کشور ها قرار گرفته است و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هم باید با تمامی قوا و استفاده از بهترین نیروها در این زمینه فعالیت کنند.


به گفته وی ارتقا نیرو و قدرت نظامی به معنای قصد تجاوز به کشورهای دیگر نیست بلکه دفاع از تمامیت ارضی کشور با تمامی قواست.


وی اضافه کرد: سابقه تاریخی ملت ایران نشان می دهد که در هیچ موقعی قصد تجاوز به کشوری نداشته است اما کسانی که قصد تجاوز به ایران را داشتند یا دارند باید بدانند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با تمامی قدرت در مقابل افکار شومشان ایستادگی خواهند کرد.


استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر امروز کشورهای منطقه درگیر ناامنی گوناگونی هستند، ایران از امن ترین کشورهای منطقه و حتی جهان است به پاس رهنمودهای عالی مقام معظم رهبری و رشادت های همین سربازان نظام و ولایت در زمان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس بود و این تفکر همواره در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی حفظ شده است.


وی تصریح کرد، همکاری و همراهی لازم بین دولت و نیروهای مسلح، امنیت پایدار را در کشور تثبیت کرد و دولت هم از هیچ کمکی برای ارتقای سطح قدرت نظامی این نیروهای معنوی- اسلامی چشم پوشی نخواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار