رئیس هیئت اسکیت استان سمنان در گفت و گو با پانا:

نقش شادی و نشاط در پیشبرد امور اقتصادی، غیرقابل انکار است

رئیس هیئت اسکیت استان سمنان، با بیان اینکه نقش شادی و نشاط در پیشبرد امور اقتصادی، غیرقابل انکار است، گفت: در این صورت، مدیران و کارمندان انرژی مضاعف پیدا کرده و درصد تولید و بهره وری افزایش می یابد. بر این اساس، بعضی از کشورها برای بالا بردن میزان تولید، سعی می کنند در محل کار مدیران و کارگران، فضایی از شور و نشاط ایجاد نمایند.

کد مطلب: ۶۱۴۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

مجید مداح در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، یکی دیگر از فوائد شادی و نشاط را، استواری پیوند خانواده و تأمین سلامت روان کودکان عنوان کرد و افزود: پدر و مادری که در خانه، با شادی و نشاط خود، محیطی آکنده از صفا و صمیمیت را برای خود و فرزندانشان فراهم کرده اند، در حقیقت، اولین گام را در جهت تقویت روحیه و انگیزه و عزت نفس فرزندان خود برداشته اند.

وی خاطرنشان کرد: تحرک جسمی و فکری در زندگی ماشینی امروز، در تعادل روحی انسان بسیار مؤثر است. به تجربه ثابت شده که پس از انجام حرکات ورزشی، سرخوشی و طراوتی به آدمی دست می دهد که شاید تا آخر روز اثرش باقی باشد. ضمن این که بر رفتارهای تحصیلی و شغلی نیز اثر می گذارد.

رئیس هیئت اسکیت استان سمنان با اشاره به این مطلب که رواج فرهنگ شادی و نشاط در جامعه، در کاهش عصبانیت و تند خویی و همچنین در کاهش میزان جرایم موثر بوده و از تنش و برخورد فیزیکی با مردم جلوگیری می نماید، اظهار داشت: بسیاری از ناهنجاری ها و جرم و جنایت ها، ناشی از عدم تعادل روحی افراد است. کارمندان شاد، با ارباب رجوع خود برخوردی عاطفی و محبت آمیز دارند و وظیفه خود را به طور شایسته انجام می دهند.

مداح، با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی انسان، شاد زیستن است، تصریح کرد: سرور و شادی، از ابتلا به افسردگی و ناراحتی های روحی و روانی پیشگیری کرده و سلامت روان را تضمین می کند. انسان متعادل نیز، خود و جامعه خود را در پرتو آن می سازد؛ از این رو همه به دنبال شادی اند.

وی ادامه داد: با وجود فوائد بسیار در ایجاد شادی و نشاط بسیار در مردم جامعه و لزوم رفع این معضل از جامعه جهت بهبود عملکرد جوانان در تحصیل و کار و همچنین ایجاد رغبت و حس علاقه در جوانان نسبت به شهر و استان محل زندگیشان، اولین هدف خود را در زمان تصدی گری مسئولیت هیئت اسکیت استان در سال 92، اصلاح زیرساخت های موجود در حرفه ورزش خصوصا در حوزه اسکیت قرار دادم.

رئیس هیئت اسکیت استان سمنان، اولین در راستای اجرایی کردن این هدف را احداث پیست فلت در ورزشگاه تختی جهت آموزش عنوان کرد و گفت: همزمان با احداث این پیست فلت، با شهرداری نیز تعامل برقرار کرده و با ارائه نقشه های پیست اسکیت استاندارد به آنان، پیست اسکیت استاندارد در سیمرغ ساخته شد. البته هنوز کامل نبوده ولی قابل بهره برداری می باشد.

مداح با یادآوری اینکه با میزبانی بسیار خوب شهرستان سمنان، 2 مرحله اردوی ملی در سمنان توسط هیئت اسکیت استان برگزار شده است، بیان کرد: رشته فری استایل بسیار مورد توجه مسئولین استان و همچنین مسئولین کشوری قرار گرفت، بنابراین به دنبال فعالسازی پیست موجود در پارک سیمرغ هستیم تا انشالله بتوانیم مسابقات کشوری و بین المللی تیم مسابقات اسکیت سرعت را در همین مکان برگزار نماییم.

وی هدف بعدی خود در این حوزه جهت ایجاد شادی و نشاط بیشتر در بین جوانان و نوجوانان، ورود دیگر سبک های ورزش اسکیت به لیست آموزش ها بیان کرد و خاطرنشان کرد: جدیدترین سبک انتخاب شده، سبک اسکیت هنری نمایشی است؛ چرا که علاوه بر قابل توجه بودن این نوع سبک، در سطح کشور نیز جایگاه خاص خودش را دارد. همچنین ما می توانیم به دلیل اندکی تعداد شرکت کنندگان تیم های کشوری موجود در این حوزه، نوجوانان و جوانان فعال و توانمند در این حوزه را به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام کنیم.

رئیس هیئت اسکیت استان سمنان، آخرین موفقیت خود در این هیئت را برگزاری کلاس آموزشی داوری درجه 3 اسکیت سرعت ویژه معلمان سمنان و با حضور چشمگیر آنان گفت و ادامه داد: تشکیل این کارگاه مورد تجلیل، رضایت و توجه رئیس آموزش و پرورش شهرستان سمنان آقای رضایی نیز قرار گرفته است. در حال حاضر در استان 42 مربی اسکیت درجه 3 به همراه 29 داور داریم. برنامه بعدی ما نیز ارتقاء سطح مربیان از درجه 3 به درجه 2 است.

مداح، دیگر افتخارات هیئت اسکیت را نیز حمل مشعل المپیک کارگری از میدان ارگ سمنان تا باشگاه کارگران عنوان کرد.

وی، برنامه های فرهنگی این هیئت را نیز برپایی محفل انس با قرآن کریم همزمان با تولد امام حسن مجتبی(ع) در نیمه رمضان، مراسم احیاء شب 21 ماه رمضان، مراسم دعای کمیل، پذیرایی از مردم در شهر با لباس اسکیت به مناسبت جشن های نیمه شعبان، گلباران مزار شهدا و اجرای همایش به مناسبت روز جوان از میدان علی اکبر(ع) تا مزار شهدا و.... اظهار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار