استاندارخراسان جنوبی :

عشایر قشر مولد جامعه هستند

استاندارخراسان جنوبی که صبح امروز در دیدار رئیس سازمان امور عشاير کشور با ايشان سخن مي گفت بابيان اين مطلب، افزود: عشاير، موثرترين و در عين حال کم هزينه ترين قشر جامعه بوده و همواره به عنوان قشري مولد در جامعه مورد توجه قرار داشته و دارند.

کد مطلب: ۶۱۴۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازخراسان جنوبی ،سيد علي اکبر پرويزي ، با بيان اينکه ۱۲درصد از جمعيت استان خراسان جنوبي را عشاير تشكيل مي دهند، افزود: بايد تلاش كنيم تا منابع درآمدي براي اين عزيزان فراهم شود ؛ در غير اين صورت، آنها نيز مهاجرت كرده و يا در حاشيه شهرها به حاشيه نشيني خواهند پرداخت.


وی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی مسئولين بايد توجه بيشتري به جامعه عشايري داشته باشند، افزود: با توجه به اينکه بخشي از جامعه عشايري ما در مرزها سکونت دارند، علاوه بر مباحث اجتماعي در زمينه مباحث امنيتي نيز حضور آنان مي تواند بسيار مهم و موثر باشد.


مقام عالی دولت در استان، به خشکسالی های چندين ساله در استان خراسان جنوبي اشاره کرد و افزود: باتوجه به اين امر، بايد در خصوص توسعه صنايع دستي ، توسعه صنعت گردگشري خصوصاٌ در حوزه بوم گردي مسئولين بايد اقدامات و برنامه ريزي هاي جدي تري داشته باشند؛ چرا که ظرفيت هاي لازم دراين زمينه دراستان وجود دارد.

پرویزی، با بیان اينکه در سال گذشته يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان در حوزه آبرساني عشايري به استان اختصاص يافت ، افزود: موضوع آبرساني به عشاير از اولويت هاي کاري است كه در سال ۹۶ دنبال خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار