شورای عالی عشایر کشوردردولت تدبير و اميد بعد از ۱۰ سال دوباره فعال شد

رئیس سازمان امور عشایری کشور، که صبح امروز در ديدار با استاندار خراسان جنوبي سخن مي گفت، بابيان اينکه هيچ دولتي به اندازه دولت يازدهم به عشاير توجه نكرده است، افزود: شوراي عالي عشاير كشور در دولت تدبير و اميد بعد از ۱۰ سال دوباره فعال شد.

کد مطلب: ۶۱۴۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپاناازخراسان جنوبی ،کرمعلی قندالي رئیس سازمان امور عشایری کشور، تصريح کرد: تاکنون ۲ جلسه شوراي عالي عشاير كشور به رياست معاون اول رئيس جمهوري برگزار شده و در حوزه هاي مختلف فرهنگي، اشتغال و نيز بهداشت و درمان داراي مصوبات و نتايج بسيار مطلوبي نيز بوده است.


وی خاطر نشان ساخت: دولت تدبیر و امید چه در بعد حفظ کرامت و شأن و منزلت عشاير و چه در بعد اختصاص منابع و اعتبارات، توجه بسيار مطلوبي به عشاير داشته است.


وی تصریح کرد: دولت یازدهم در سال گذشته بالغ بر ۷۰۰ هزار تن علوفه يارانه اي را با بازپرداخت ۴ تا ۹ ماهه در اختيار عشاير عزيز قرار داده است.


وی با بیان اینکه در دو سال گذشته بالغ بر ۲۱ ميليارد تومان اعتبار از محل هاي مختلف به امور عشاير کشور تخصيص يافته است، افزود: حدود ۲۰۰ ميليارد تومان تسهيلات نيز از محل صندوق توسعه ملي اختصاص يافته است که خراسان جنوبي نيز در توزيع اين اعتبارات به طور ويژه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی به ظرفیت های بوم گردي خراسان جنوبي اشاره کرد و افزود: علاوه بر اين امر، توسعه صنعت شترداري و توجه به گياهان دارويي باتوجه به پتانسيل هاي موجود مي تواند بسيار مهم و کمک كننده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار