فیض در نشست خبری عنوان کرد؛

شرکت 60 دانش آموز از 33 کشور در مسابقات بین المللی قرآن کریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره اینکه 60 دانش آموز از 33 کشور در مسابقات بین المللی قرآن کریم شرکت می کنند گفت:در برنامه داریم تا مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزی دوسالانه برگزار شود.

کد مطلب: ۶۱۴۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مهدی فیض در نشست خبری مسابقات بین المللی قرآن کریم به میزبانی ایران، از عزم جدی این وزارتخانه برای برگزاری مسابقات بین المللی دانش آموزی خبر داد و گفت: دبیرخانه دائمی مسابقات بین المللی در اداره کل قرآن تشکیل شده و قصد داریم این مسابقات را از این پس دوسالانه برگزار کنیم.
وی اظهار کرد: مسابقات بین المللی دانش آموزان جهان اسلام بعد از وقفه ای 20 ساله به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. این مسابقات قبل از این در سالهای 71،72،73 و 76 برگزار شده بود.
اعلام آمادگی 33 کشور برای شرکت در مسابقات
فیض با اشاره به اینکه دعوتنامه شرکت در این مسابقات بین المللی برای 70 کشور ارسال شده بود گفت: از این کشورها 33 کشور برای حضور در بخش دانش آموزی اعلام آمادگی کرده اند و قرار است 60 دانش آموز در این مسابقات شرکت کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر با تاکید بر اینکه محوریت قرآن یکی از بهترین امور برای ایجاد وحدت در جهان اسلام است بیان کرد: برگزاری مسابقات یک انگیزه است تا فرزندان جهان اسلام بیشتر جذب فعالیتهای قرآنی شوند.
حضور 6 میلیون دانش آموز در فعالیتهای قرآنی فوق برنامه
فیض با اشاره به اینکه شرکت و حضور 6 میلیون دانش آموز در فعالیتهای قرآنی فوق برنامه به صورت کاملا فعال دیده شده است گفت: ایده ال ما این است که تمام دانش آموزان ما در فعالیتهای قرآنی شرکت کنند امیدوارم روزی به این شرایط برسیم.
وی با اشاره به اهمیت پرداختن به قرآن در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: پرداختن به قرآن از چندجهت برای آموزش و پرورش اهمیت دارد یکی اینکه به عنوان نظام جمهوری اسلامی قرار است نظام تربیتی ما مبتنی بر قرآن باشد و اهداف تربیتی ما باید از قرآن استخراج شده باشد، در تنظیم آرمان ها از قرآن بهره بگیریم و در تعیین راهکارها از قرآن ایده بگیریم. دیگر اینکه آموزش و پرورش قرار است دانش آموزانی تربیت کند که دلداده قرآن باشند و احساس تعلق روحی و اتصال به قرآن داشته باشند.

وی افزود: هدف دیگری که در آموزش و پرورش دنبال می شود این است دانش آموزان بیاموزند بهترین منبع برای کسب معرفت و آموختن سبک زندگی، قرآن است و برای تحقق چنین هدفی دانش آموز باید تدبر در قرآن را بیاموزد .

اهداف برگزاری مسابقات بین المللی قرآن

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اهداف برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزی گفت: مسابقات قرآن بیشتر جنبه انگیزشی دارد تا دانش آموزان قله ای را برای خود تعیین کنند و برای رسیدن به آن تلاش کنند ولی هدف ما این نیست که 10 نفر به قله برسند اما وجود این قله سبب می شود ما تحرکی در این جمعیت 13 میلیونی ایجاد کنیم و حول این هدف آنها را جمع کنیم.

وی در خصوص آینده برگزاری این مسابقات اشاره کرد: ان شاءالله قصد داریم از این پس این مسابقات را به صورت دوسالانه برگزار کنیم که کمیته ای دائمی برای آن در معاونت شکل گرفته است.

همکاری با سازمان اوقاف

فیض در خصوص همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه در برگزاری این مسابقات گفت: این برنامه در تعامل تنگاتنگی با سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود. سازمان اوقاف با حمایت ویژه ای که از برنامه انجام می دهد برگزاری مسابقات دانش آموزی را کلا برعهده آموزش و پرورش گذاشته است . خوشبختانه حجت الاسلام حسینی در سازمان اوقاف همکاری خوبی در این زمینه با آموزش و پرورش داشتند و فعالیتها در یک چارچوب مشترک انجام می شود.

وی افزود: این مسابقه یکی از 5 رویدادی است که تحت المپیاد قرانی برگزار می شود. 4 بخش دیگر عبارتند از مسابقات قرآن بزرگسالان، مسابقات طلاب، مسابقات بانوان، مسابقات روشندلان. اوقاف متولی 4 بخش دیگر است و بخش دانش آموزی به طور مشترک برگزار می شود.

فیض با اشاره به اینکه این مسابقات می تواند بخش فعالیتهای ایران هراسی موجود در سطح بین المللی را خنثی کند گفت: ما فعالیتهای فوق برنامه ای برای شرکت کنندگان در نظر گرفته ایم تا با جلوه های فرهنگ و تمدن اسلامی آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: 60 دانش آموز از 33 کشور جهان در شاخه های حفظ و قرائت قرآن با هم رقابت می کنند که از این تعداد 4 دانش آموز در تیم جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

به گزارش پانا، نفرات حاضر در این مسابقات پس از پایان مسابقه به دیدار مقام معظم رهبری و زیارت مرقد امام خمینی (ره) خواهند رفت این دیدار بسیار مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفته زیرا قبل از حضور در مسابقات درخواست این دیدار را داشتند علاوه بر این با فخر الدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش نیز دیدار می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار