مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خبر داد:

پوشش حداکثری دانش آموزان استان مرکزی در طرح کاهش آسیب های اجتماعی

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی از پوشش حداکثری دانش آموزان استان در طرح توانمند سازی برنامه تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد.

کد مطلب: ۶۱۳۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا استان مرکزی، شهریار فولادوند افزود: در این راستا بیش از 242 هزار نفر ساعت دانش آموز از آموزش و توانمند سازی تحقق کامل طرح تقسیم کار ملی بری کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت کشور، 242 هزار و 690 نفر ساعت، دانش آموز پایه های ششم ابتدایی، هفتم، هشتم و نهم دوره متوسطه اول استان مرکزی در قالب بیش از یک هزار کلاس آموزشی تحت پوشش قرار گرفتند، که این رقم بیش از تعهد استان در تفاهم نامه های منعقد شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: در این طرح 5 دوره آموزشی به صورت کشوری برگزار شده است که یکی از آنها آموزش مهارت اجتماعی برای کاهش اعتیاد ویژه دانش آموزان پایه های ششم و نهم و دیگری آموزش مدیریت عواطف و هیجانات دوره بلوغ ویژه دانش آموزان دختر پایه هفتم و پسران پایه هشتم دوره متوسطه اول بوده است.

فولادوند آموزش مهارت های تاب آوری ویژه دانش آموزان در معرض خطر طلاق و یا طلاق در سطح مدارس استان مرکزی را از دیگر دوره های آموزشی عنوان کرد.

وی ابراز داشت: دانش آموزان پایه های ششم ابتدایی و نهم در این دوره های آموزشی به مدت 6 ساعت، مهارت های لازم را در خصوص خودآگاهی، تصمیم گیری آگاهانه، دوست یابی، حل مسأله، جرأت مندی و شناخت رفتارهای پرخطر کسب می نمایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: همچنین در پایه های هفتم و هشتم دوره متوسطه اول نیز دانش آموزان با توجه به حساسیت دوره سنی، به مدت 8 ساعت آموزش های لازم را در خصوص شناخت تغییرات در دوره بلوغ، مدیریت عواطف و هیجانات در دوره بلوغ، خود مراقبتی و عفاف و حجاب فرا گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار