با حضور وزیر ارتباطات

طرح اینترنت پرسرعت در 390 روستای خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه در بیرجند از طریق ویدئو کنفرانس همزمان بهره برداری از طرح اینترنت پرسرعت در 390 روستای خراسان جنوبی آغاز شد.

کد مطلب: ۶۱۳۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا برای دسترسی مردم این روستاها در شهرستان های مختلف استان 45 میلیارد ریال سرمایه گذاری و به همین مناسبت مراسمی در روستای « اسفهرود» بیرجند برگزار شد.
محمود واعظی در آیین بهره برداری همزمان از طرح اینترنت پرسرعت در 390روستای خراسان جنوبی با بیان اینکه پیش از این زمینه دسترسی ساکنان 116روستا به اینترنت پرسرعت فراهم شده بود، گفت: ظرف 6ماه آینده طرح یاد شده در 700 روستای دیگر تکمیل و افتتاح خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد که با دسترسی مردم روستاها به اینترنت امور علمی، فرهنگی و آموزشی در میان آنها ارتقا خواهد یافت و این وزارتخانه در این ارتباط با وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش همکاری دارد.
وی تصریح کرد: هدف از این همکاری فراهم کردن زمینه خدمات رسانی در بخش های سلامت، کشاورزی و آموزش به روستاییان است تا آنها بتوانند با حضور در بستر شبکه ملی اطلاعات مستقیما برای فروش فراورده های بخش کشاورزی بازاریابی کنند.
واعظی یادآور شد: با وجود علاقه خوبی که میان مردم ایران خصوصا مسلمانان وجود دارد، آنها کمتر در روستاها اقامت می کنند، که با فراهم شدن این امکان بستر اینترنت از این پس بیشتر در خدمت آنها خواهد بود.
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مردم روستاها می توانند از طر یق اینترنت چشم اندازهای طبیعی، مکان های دیدنی ،بناهای فرهنگی و تاریخی منطقه خود را در فضای مجازی معرفی کنند، زیرا صنعت گردشگری یکی از ظرفیت های نهفته خراسان جنوبی است.
همچنین با حضور واعظی همزمان از 716پروژه در حوزه ارتباطی و فناوری اطلاعات که با صرف 768میلیارد ریال هزینه احداث، تکمیل و تجهیز شد، امروز در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خراسان جنوبی یک روزه اعلام شده بود که در شورای اداری استان مدت زمان سفرش 2 روزه اعلام شد.
خراسان جنوبی بر اساس سرشماری 1395، 769هزار نفر جمعیت دارد که 59درصد آنها در 28شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار