۷۶۷۰ نفر در اعتکاف ماه رجب سال ۹۶ استان کرمانشاه شرکت کردند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه از شرکت 7670 نفر در اعتکاف ماه رجب امسال در استان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد شامل 6071 نفر از بانوان و 1599 نفر از آقایان بودند.

کد مطلب: ۶۱۳۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا کرمانشاه، معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این مراسم معنوی در 50 مسجد (شهری و روستایی) استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: مراسم اعتکاف بانوان در مسجد جامع شهرستان کرمانشاه با 1800 نفر، دانشگاه رازی با 160، دانشگاه علوم پزشکی با 50، دانشگاه آزاد اسلامی با 82 نفر و مسجد الزهراء با 45 نفر و برای مردان در مساجد آیت‌الله بروجردی با شرکت 189 نفر، مسجد النبی با حضور 102 نفر، حاج شهباز خان با 152 و ولی عصر (عج) با 35 نفر معتکف برگزار شد.

فتح‌الهی‌نژاد با بیان اینکه از مجموع این تعداد 2618 نفر از معتکفین در شهرستان کرمانشاه بودند، افزود: 2137 نفر از این افراد بانوان و 481 نفر نیز مردان بودند.

وی با اشاره به اینکه 7035 نفر در اعتکاف ماه رجب سال 95 در استان کرمانشاه شرکت کردند، گفت: از مجموع این تعداد 5682 نفر از معتکفین را بانوان و 1353 را مردان تشکیل داده بودند.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بعد از شهرستان کرمانشاه، سنقروکلیایی بیشترین آمار معتکفین ماه رجب امسال با تعداد 1241 نفر را داشت، عنوان کرد: 926 نفر از این افراد بانوان و 315 نفر نیز مردان بودند.

وی افزود: این مراسم از سحر روز 22 فروردین ماه مصادف با 13 رجب تا افطار روز 24 فروردین، 15 رجب در مساجد مذکور برگزار شد.

فتح‌الهی نژاد اظهار کرد: در این مراسم معنوی مبلغین، روحانیون، قاریان قرآنی و سخنرانان استانی و کشوری حضور داشتند و مراسمات محفل انس با قرآن، جشن ویژه اعیاد رجب و مراسم اعمال ام داوود نیز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه ماه رجب آغاز فصل نیایش و مقدمه‌ای بر شعبان برای آماده‌سازی و خودسازی ماه مبارک رمضان است، بیان کرد: براساس روایات سنت پسندیده اعتکاف در ایام‌البیض ماه رجب و ماه رمضان برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای توبه و گرایش بیشتر به سوی خداوند و دوری از هرگونه معصیت است.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به نقش اعتکاف در اعتلای روحی جوانان اشاره کرد و افزود: مراسم اعتکاف جهت تزکیه روح و ترغیب جوانان اثر گذار و پیش درآمدی برای خودسازی و حضور معنوی جوانان در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار