حفظ جایگاه تعلیم و تربیت و منزلت معلمان در جامعه ضروری است

استاندار زنجان عنوان کرد: آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت منزلت بسیار بالایی در کشور دارد و حفظ جایگاه و منزلت آن ضروری است.

کد مطلب: ۶۱۳۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا زنجان درویش امیری درنشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان استان زنجان اظهار کرد : جامعه فرهنگی استان نسبت به معیشت و حقوق و دستمزد خود بی تفاوت نباشد و نباید موضع انفعالی در این راستا گرفته شود بلکه جایگاه معنوی و مادی آموزش و پرورش و مقام معلمان در جامعه بسیار ارزشمند است .

وی افزود: فرزندان این دیار برای تعلیم و تربیت بر سر کلاس معلمان و نظام تعلیم و تربیت حاضر می شوند و پدران و مادران معلمان را معتمدان جامعه می دانند که این سرمایه بزرگی است .

وی افزود: معلمان باید اهداف اقتصاد مقاومتی را به بدنه اموزش و پرورش وارد سازد، از میان 16 قشری که در یک نظرسنجی مطرح شده بود فرهنگیان بالاترین امتیاز را در جلب اعتماد عمومی جامعه کسب کرده بودند،ضروری است در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اهداف اقتصاد مقاومتی معلمان استان همراهی و همکاری لازم را داشته باشند .

وی با بیان اینکه جامعه فرهنگی سخنگوی ستاد اقتصاد مقاومتی است گفت: جامعه فرهنگی سخنگوی ستاد اقتصاد مقاومتی است و توانایی تشریح اهمیت حمایت از تولید داخلی دانش آموزان را داراست .

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای مقاوم سازی و تقویت اقتصاد کشور بوده و این به معنای ریاضت کشیدن نیست،ابراز کرد:اقتصاد مقاومتی به معنای آن است که کیفیت کالا را انچنان بالا ببریم که قابل رقابت با محصولات خارجی باشد که مردم به خرید کالای داخلی افتخار کنند که انجام این رسالت و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی برعهده آموزش و پرورش است.

این مقام مسدول خاطرنشان ساخت:یکی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی را حمایت بدون چون و چرا از سرمایه گذاراست ، با هر فردی که بخواهد در مقابل سرمایه گذار مانع تراشی کند به شدت برخورد می کنم چرا که ما بدنبال حضور سرمایه گذاران برای ایجاد فرصتهای شغلی در استان هستیم .

وی وجود فارغ التحصیلان بیکار را یکی از مشکلات در استان دانست و گفت: تعداد بالای جوانان تحصیل کرده بیکار زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی افزود: 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت آبیاری نوین قرار می گیرد که تاکنون 14 هزار هکتار آن انجام شده است و چهار هزار هکتار از آن نیز در دست مطالعه و پروسه انعقاد قرارداد است که طی سال جاری باید به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه آب بزرگ ترین سرمایه ملی کشور به شمار می رود گفت: آب بزرگ ترین سرمایه ملی کشور به شمار می رود که نیازمند استفاده بهینه از سرمایه های کشور مطابق با سیاست های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بوده و در استان زنجان نیز برنامه های مورد نیاز عملیاتی شده است .

وی افزود:خرید تضمینی 450 میلیارد تومانی گندم در استان زنجان ، برپایی جشن خودکفایی گندم ، گازرسانی به 160 روستا در استان، در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی خاطر نشان ساخت: در سال 92 به میزان 6 میلیون تن گندم خریداری و وارد شده بود، با خرید گندم، دلارهای نفتی و پول کشور به کشاورزان برزیلی و هندی پرداخت می شد که اکنون ،این پول به جای خرید از کشاورزان خارجی به کشاورزان داخلی تعلق گرفته است.

وی افزود:با برنامه ریزی مناسب در دولت یازدهم جشن خودکفایی گندم را تجربه کردیم که بالغ بر 11 میلیون و 600 هزار تن خرید تضمینی و 14 هزار میلیارد تومان به کشاورزان داخلی پرداخت گردیده است.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان 160 روستا تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اندگفت : در شرایط فعلی و با مساعدت وزارت نفت 90 درصد جامعه روستایی کشور از نعمت گاز بهره‌مند هستند که می توان گفت روزانه 10 روستا در کشور طی سه سال اخیر گازرسانی شدند .

این مقام مسئول در ادامه یادآوری کرد:مطابق برنامه دولت روستاهای بالای 25 خانوار جمعیت طی سال های آتی به صورت کامل گازرسانی خواهند شد، یکی از مهم ترین اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به نفت است چرا که قابل اتکا نیست .

وی تصریح کرد:اقتصاد کشور بیش از یک قرن است که وابسته به نفت بوده و نمی توان در مدت کوتاهی این وابستگی را قطع کرد. قیمت نفت نیز به صورت جهانی تعیین می شود و در 15 سال گذشته قیمت های مختلفی از 12 دلار تا 145 دلار در کشور تجربه شده است .

وی در خصوص کاهش هزینه های سربار ابراز داشت:یکی از بخش های مهمی که موجب افزایش هزینه سربار کشور می شود بخش حمل و نقل است وقتی با یک ناوگان فرسوده در خطوط حمل و نقل کشور مواجهیم این هزینه سربار در کشور را افزایش می دهد .

وی افزود: 240 هواپیما در کشور وجود دارد که 140 مورد از آن ها فرسوده شده و قابل استفاده نمی باشد،فعالیت با ناوگان فرسوده موجب کاهش ایمنی سفرها و افزایش هزینه های سربار کشور می شود .

وی ازدوخطه کردن راه آهن زنجان_قزوین خبرداد: دو خطه کردن راه آهن زنجان-قزوین به تهران در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی داردکه امیدواریم تا پایان سال شاهد اتمام عملیات اجرایی آن باشیم .

وی در پایان اذعان کرد:پیمانکار بعد از اتمام عملیات اجرایی و طی شدن یک سال و نیم، صورت وضعیت خود را ارائه خواهد کرد تا هزینه ها را دریافت نماید که این امر نشان از اعتماد بالای سرمایه گذاران و پیمانکاران به بدنه دولت دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار