مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی:

توصیه آموزش و پرورش، ثبت نام انفرادی کتابهای درسی است

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: توصیه و سیاست کلی آموزش و پرورش بر این است که دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی دارند ثبت نام کتاب های خود را به صورت انفرادی انجام دهند و ثبت سفارش گروهی از طریق مدارس فقط در عدم دسترسی به اینترنت انجام شود.

کد مطلب: ۶۱۲۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

لیدا نیک روش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا در خصوص ثبت نام اینترنتی کتاب‌های درسی اظهار داشت: طی روزهایی که از آغاز ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی مقطع ابتدایی و پیش دانشگاهی گذشته است سفارش‌های ثبت شده بیشتر سفارش‌های انفرادی بودند و مدارس هنوز ثبت نام گروهی را شروع نکرده اند.

وی افزود: توصیه و سیاست کلی آموزش و پرورش بر این است که دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی دارند ثبت نام کتاب های خود را به صورت انفرادی انجام دهند و ثبت سفارش گروهی از طریق مدارس فقط در مواردی انجام شود که امکان دسترسی افراد به اینترنت وجود ندارد.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی مقطع پیش‌ دانشگاهی و ابتدایی که از 19 فروردین ماه آغاز شده از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ثبت نام کتاب‌های فنی و حرفه‌ای نیز از طریق سامانه انجام می‌شود، ادامه داد: ثبت سفارش این کتاب‌ها از تیر ماه آغاز خواهد شد.

نیک روش با اشاره به تشکیل تیم پشتیبانی برای رسیدگی و پاسخگویی به مشکلات مخاطبان گفت: شماره تماس‌های 66838460، 88490220، 88823140 و 88301481 برای انعکاس نظرات و سوالات دانش‌آموزان در فرآیند ثبت سفارش کتاب در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص چاپ کتاب های درسی اظهار داشت: چاپ کتاب‌های ابتدایی و متوسطه اول تکمیل شده و حدود 70 درصد کتاب‌های ابتدایی در سیستم توزیع قرار گرفته‌ است.چاپ کتاب‌های دهم در حال اتمام است و کتاب‌های پایه یازدهم نیز قبل از سال تحصیلی بدون هیچ مشکلی در اختیار دانش‌آموزان این پایه قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار