معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:

دندان پوسیده دانش آموزان کمتر از 12 سال باید به یک دندان کاهش پیدا کند

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف ما این است که دندان‌های پوسیده، افتاده و پرشده دانش‌آموزان تا سن 12 سال به یک دندان کاهش پیدا کند. این رقم در حال حاضر 11/2 دندان است.

کد مطلب: ۶۱۲۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مهرزاد حمیدی امروز چهارشنبه 23 فروردین 96 در مراسم افتتاح دومین مرحله طرح وارنیش فلوراید ترابی که در دبستان امام مهدی(عج) منطقه 11 تهران برگزار شد، فعالیت‌های چشمگیری در حوزه آموزش‌های ملی انسانی در هر دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت برای آموزش و پیشرفت بهداشت دهان و دندان صورت گرفته است.

وی افزود: هدف ما این است که دندان‌های پوسیده، افتاده و پرشده دانش‌آموزان کمتر از 12 سال به یک دندان کاهش پیدا کند. این رقم در حال حاضر 11/2 دندان است.

وی با بیان اینکه این دولت در اجرای طرح‌های تحولی اهتمام تمام داشته است، گفت: موافقت‌نامه‌ای که دو سال پیش بین وزرای آموزش و پرورش و بهداشت و درمان مبادله شد بلافاصله در بهار همان سال اجرایی شد و اکنون از اجرای آن دو سال می‌گذرد.

حمیدی ادامه داد: آموزش پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان دانش‌آموزان در 62 مدرسه اجرا شده و وارنیش‌فلوراید برای 90 درصد دانش‌آموزان صورت گرفته است و مرحله دوم پایان سال انجام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یونیت‌های ثابت و سیاری در مدارس برای معاینه و غربالگری تعبیه شده است،‌ اظهار داشت:‌ دانش‌آموزانی که دندان‌های آسیب‌دیده دارند در کلینیک‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی از طریق دفترچه بیمه ویزیت می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار