وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی :

همه خدمات دندانپزشکی برای نوجوانان زیر 14 سال رایگان شده است

وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی گفت: برای نوجوانان زیر 14 سال تقریبا همه خدمات اعم از پرکردن ، کشیدن و کارهای تخصصی رایگان شده است که در مراکز دولتی صورت میگیرد.

کد مطلب: ۶۱۲۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ سیدحسن قاضی زاده هاشمی امروز چهارشنبه 23فرودین 96 در حاشیه افتتاح مرحله دوم طرح کشوری وارنیش فلورایدتراپی که در مدرسه ابتدایی حضرت مهدی منطقه 11تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در ادامه در دبیرستان های کشور اجرا خواهد شد گفت: ما امروز به همراه وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس تهران شاهد آغاز دومین مرحله طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان بودیم که برای 7 میلیون دانش آموز در سراسر کشور اجرا می شود. با این کار که از دو سال پیش شروع شده تا امروز 36 هزار خدمت در 60 هزار دبستان در روستا و شهرهای سراسر کشور انجام شده است و از امسال در مقطع دبیرستان هم شاهد اجرای آن خواهیم بود.

وی با اشاره به حساسیت آموزشهای پیشگیری از پوسیدگی دندان در دوره ابتدایی گفت: سن 6 تا 12 سال بسیار حساس است و به همین خاطر پیشگیری از پوسیدگی در دوره ابتدایی انجام می شود ضمن اینکه تقریبا همه خدمات اعم از پر کردن، کشیدن و کارهای تخصصی برای نوجوانان زیر 14 سال رایگان شده است که البته در مراکز دولتی صورت میگیرد.

وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی با اشاره به گسترش خدمات دندانپزشکی در بخش دولتی گفت: البته سهم ما در خدمات هنوز 13 درصد است یعنی از 5 درصد به 13 درصد رسیدیم و باید این نقش گسترش پیدا کند.

هر ایرانی به طور متوسط 13 دندان ناسالم دارد

وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی با اشاره به اینکه دندان های خراب در دهان ایرانیان زیاد شده بسیار بیشتر از کشورهای پیشرفته است گفت: در سن 35 تا 45 سالگی در کشورهای پیشرفته بطور متوسط هر فرد کمتر از 5 دندان پرشده، کشیده و خراب شده دارد اما در ایران این رقم بیش از 13 عدد است. دلیل اینکه دندان خراب ندارند این است که آموزش صحیح داشته اند و از زمانی که دندان شیری آنها افتاده از دندان خود مراقبت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مسواک زدن باعث می شود حداقل 45 درصد از پوسیدگی ها که ممکن است اتفاق بیفتد پیشگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار