وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

پیشگیری از بیماریهای دهان و دندان در ضوابط ثبت نامی قرار می گیرد

وزیر آموزش و پرورش در خصوص طرح جلوگیری از پوسیدگی دهان و دندان در دوره ابتدایی گفت: تلاش ما این است که این موضوع را جزو ضوابط ثبت نامی قرار دهیم.

کد مطلب: ۶۱۲۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی امروز چهارشنبه 23فرودین 96 در حاشیه افتتاح مرحله دوم طرح کشوری وارنیش فلورایدتراپی که در مدرسه ابتدایی حضرت مهدی منطقه 11تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش و پرورش طی دو سال اخیر 6.5 میلیون دانش آموز را تحت پوشش این طرح قرار داده و ما همکاری خوبی در این خصوص با وزارت بهداشت داشته ایم.

وی افزود: مراقبان بهداشت تلاشهای خوبی در این زمینه داشته اند و ما امیدواریم با گسترش طرح شاخص پوسیدگی دندان را به عدد یک نزدیک کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه های حمایتی بهداشت دهان و دندان در سراسر کشور گفت: ما طرح بیمه سلامت را در سطح کل کشور داریم و علاوه بر آن سعی بر این است که این موضوع جزو ضوابط ثبت نامی و پرونده بهداشتی دانش آموزان در مدارس قرار بگیرد.

وی از والدین دانش آموزان خواست فرزندان خود را تحت پوشش بیمه های موجود قرار دهند تا اگر مشکل پوسیدگی دندان دارند تحت درمان قرار گیرند.

دانش آشتیانی ادامه داد: از مسوولین آموزش و پرورش می خواهم به دانش آموزان در پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کنند. ضمن اینکه معلمان نقش موثری در این زمینه دارند اولیا باید دقت کافی داشته باشند تا فرزندانشان مسواک بزنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیشگیری را گسترش دهیم هزینه های درمان کاهش می یابد و برای جلوگیری از هزینه های سنگین درمان مشکلات دهان و دندان بهترین راه این است که پیشگیری را در اولویت بگذاریم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از خیلی وقت پیش­تر پرونده شناسنامه سلامت برای دانش آموزان وجود دارد گفت: باید این مسئله را جدی تر بگیریم و خانواده ها باید چکاپ فرزندانشان را مورد توجه قرار دهند تا این فرهنگ را جا بیندازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار