در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

سرانجام 400 دانشجوی پژوهشگاه منحل شده "شاخص پژوه"در وزارت علوم

رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه درخصوص تعیین تکلیف وضعیت 400 نفر از دانشجویان این مرکز پس از انحلال مجوز پژوهشگاه گفت: کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت دانشجویان پژوهشگاه منحل شده شاخص پژوه در وزارت علوم برای حل مشکل این دانشجویان تشکیل شده است.

کد مطلب: ۶۱۱۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد

محمودزاده در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به وضعیت دانشجویان پژوهشگاه شاخص پژوه پس از لغو مجوز این مرکز اظهارداشت: جلسه ای در روز چهاردهم فروردین ماه با مدیرکل شورای گسترش آموزش عالی برگزار شد که در این جلسه قرار شد تا مشکلات دانشجویان پژوهشگاه شاخص پژوه حل شود.

رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه با اشاره به تشکیل کمیته حل مشکلات دانشجویان این پژوهشگاه گفت: کمیته ای به این منظور در وزارت علوم تشکیل شده است تا مشکلات پیش آمده برای دانشجویان در پی لغو مجوز پژوهشگاه شاخص پژوه بررسی و مرتفع شود. ضمن اینکه وزارت علوم قول مساعد داده که مشکل دانشجویان را حل خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کمیته ای که تشکیل شد از ما لیست دانشجویان، مجوزهای پذیرش دانشجویان و مستندات پژوهشگاه درخواست شد که این مدارک را به شورای گسترش آموزش عالی تحویل دادیم و منتظر هستیم تا وزارت علوم نتیجه نهایی را به ما اعلام کند. مهلتی برای حل مشکلات تعیین نشده و منتظر اعلام وزارت علوم هستیم.

به گفته محمودزاده، در مجموع تعداد 400 دانشجو از طریق کنکور سراسری و دانشجوی مشترک با دانشگاه اصفهان در پژوهشگاه شاخص پژوه مشغول به تحصیل هستند که تکلیف آن ها مشخص نیست.

وی درخصوص آخرین وضعیت پژوهشگاه پس از لغو مجوز نیز توضیح داد: وضعیت پژوهشگاه شاخص پژوه هنوز مشخص نیست اما پیگیر موضوع هستیم تا مشکلات حل شود.

رئیس پژوهشگاه شاخص پژوه با تأکید بر اهمیت حضور بخش خصوصی در کنار آموزش عالی برای توسعه علم و فناوری گفت: حضور بخش خصوصی برای آموزش عالی مفید و امیدواریم مسئولان آموزش عالی متوجه شوند که خدمات زیادی توسط بخش خصوصی انجام می شود به طوری که ما در پژوهشگاه شاخص پژوه در بخش های محیط زیست، مدیرت بحران و جلب سرمایه گذار خارجی اقدامات مهمی را انجام داده ایم.

به گزارش پانا، معاونت آموزشی وزارت علوم در نهم اسفندماه سال گذشته انحلال پژوهشگاه مهندسی بحران های طبیعی شاخص پژوه را اعلام کرد.

در حکم انحلال پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه آمده است: با عنایت به مستندات دریافتی از مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی، مکاتبات سازمان بازرسی کل کشور و بررسی‌های به عمل آمده و بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش عالی مورخ ۰۱/‏۱۲/‏۹۵ بدین وسیله ضمن لغو مجوز، انحلال پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه (خصوصی) اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار