چگونگی برگزاری مراسم اعتکاف در شهر تهران

مراسم معنوی اعتکاف دانش آموزشی در ماه رجب امسال از۲۲ تا ۲۴ فروردین (۱۳ الی ۱۵ رجب) مصادف با ولادت با سعادت حضرت مولی الموحدین علی (ع) به مدت ۳ روز در مساجد استان تهران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۱۱۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهر تهران،حجت الاسلام مجیدی نماینده معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش استان تهران در حوزه علمیه در مصاحبه با خبرنگار پانا درباره برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزان شهر تهران گفت:به کسانی که می‌گویند اعتکاف برای دانش‌آموزان زود است، باید گفت که دانش‌آموزان را باید از هم اکنون با معارف دینی آشنا کرد. دانش آموزان کشور ظرفیت بالایی در پذیرش معارف دینی دارند و باید این بستر را فراهم کرد.

وی خاطر نشان کرد:امسال آخرین سالی است که از دهه اول محرم در زمان برپایی مدارس می توانیم استفاده کنیم. به همین جهت باید مراسم های دیگر همچون اعتکاف را در دوران تحصیل تقویت کرد. ده سال پیش اعتکافی را در مسجدی برگزار کردیم و امروز برخی از آن دانش آموزان از نخبه های کشور هستند.

وی افزود: باید در ایام اعتکاف از بزرگان در زمینه اخلاق برای سخنرانی استفاده کرد. اما یکی از مسائل مهم این است که باید استفاده دانش آموزان از موبایل را مدیریت کرد. شاید تلفن همراه حواس دانش آموزان معتکف را پرت کند.
همچنین در این هم اندیشی ائمه جماعت استان تهران موضوعاتی را همچون قرائت نماز دانش‌آموزان، ایجاد جذابیت در اعتکاف، استفاده مناسب از موبایل و فضای مجازی، برطرف کردن نیاز نوجوان در اعتکاف، مشارکت دانش آموزان در میزبانی معتکفان و مسائل دیگر در برگزاری بهتر اعتکاف امسال دانش آموزان مطرح کردند.
وی خطاب به ائمه جماعات مجری مراسم اعتکاف دانش آموزی تاکید کرد: امسال با برگزاری اعتکاف دانش آموزی سعی کنید کادر مومن انقلابی برای آینده نظام تربیت کنید.
وی افزود:به دلیل آنکه، دل جوان آماده تر است، پذیرش راحتر صورت می گیرد، بنابراین ما باید برای این سه روز برای تک تک لحظات دانش آموزان برنامه داشته باشیم. اگر ما برای این سه روز برنامه ای نداشته باشیم، آسیب می بینیم.
همچنین نمایندگان سازمان های تبلیغات اسلامی استان تهران، سازمان بسیج مساجد و محلات و سازمان دانش آموزی شهر تهران،اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان هم به همکاری این دستگاهها در برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی اشاره کردند.

مراسم معنوی اعتکاف دانش آموزشی در ماه رجب امسال از۲۲ تا ۲۴ فروردین (۱۳ الی ۱۵ رجب) مصادف با ولادت با سعادت حضرت مولی الموحدین علی (ع) به مدت ۳ روز در مساجد استان تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار