در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

تشکیل مجمع ملی سمن‌های جوانان در نیمه نخست سال جاری

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از تشکیل مجمع ملی سمن های جوانان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در سطح کشور به 5 هزار سمن جوانان نیازمند هستیم.

کد مطلب: ۶۱۱۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا رستمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص وضعیت سمن های حوزه جوانان در سال 96 اظهارداشت: در حال حاضر 1900 سمن در حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در سطح کشور فعال است که تا پایان کار دولت یازدهم این تعداد به 2900 سمن خواهد رسید.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره استاندارد بودن سمن ها گفت: در کشورهای پیشرفته به ازای هز 100 نفر یک سمن وجود دارد ولی کشور ما از این استاندارد فاصله دارد و در واقع به 5 هزار سمن دیگر نیازمند هستیم.

وی ادامه داد: از ابتدای کار دولت یازدهم 1400 سمن به جمع سمن ها در حوزه توسعه مشارکت اجتماعی افزوده شده که پیش از این تنها 500 سمن در کشور فعال بود اما بر اساس برنامه ریزی می بایست 5 هزار سمن فعال شود.

رستمی در ادامه با اشاره به بررسی درخواست متقاضیان تشکیل سازمان های مردم نهاد بیان کرد: در حال حاضر تعداد۹۵۰ پرونده در حال بررسی و تکمیل است. بیش از هزار متقاضی سازمان مردم نهاد جوانان در سامانه وزارت ورزش و جوانان ثبت نام کرده اند که مجوزهای آنها درحال پیگیری است و تا پایان این دولت شمار سازمان های فعال مردم نهاد کشور به حدود ۲ هزار و ۹۰۰ سازمان خواهد رسید تا به استانداردهای جهانی نزدیک تر شویم.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه هدف فقط تأسیس سازمان ‌های مردم نهاد جوانان نیست، گفت: معتقدیم که فقط راه اندازی این سمن ها کافی نیست بلکه دوره ‌های آموزشی مهارت و دانش افزایی و همچنین حمایت از طرح‌ های سازمان ‌های مردم نهاد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان درخصوص تشکیل مجمع ملی سمن های جوانان نیز گفت: سعی می شود این مجمع در نیمه نخست سال جاری تشکیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار