عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور:

متخصصان غیرمتعهد، عاملان فساد جامعه هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: تمام دزدی ها و اختلاس های جامعه توسط افراد متخصص غیرمتعهد صورت می گیرد و همین افراد در لباس خدمت، به مردم خیانت می کنند.

کد مطلب: ۶۱۰۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، رحیم پورازغدی، در نشست بررسی شاخصه های انقلابی گری، دیانت و کارآمدی به میزبانی سالن تئاتر شهر سمنان، انقلابی بودن را لازمه یک خادم واقعی دانست و افزود: خادم غیرانقلابی، تنها به خودش خدمت می کند و عملا به مردم خیانت می کند.

وی با بیان اینکه خادمان واقعی کسانی هستند که از کسب قدرت دوری کرده و مردم به دنبال آنها می روند، اظهار کرد: همین که عده ای به مقام و منصب می رسند، تصور می کنند به هدف خود رسیده اند ولی اگر مدیری باعلم به اینکه مسئولیت، هیچ سودی برای وی ندارد آن را بپذیرد، آن موقع خادم واقعی شناخته می شود.

عناصر کارآمدی و دیانت، مکمل یکدیگرند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، دیانت و کارآمدی را ۲ اصل جداناشدنی برای مسئولیت در جامعه اسلامی دانست و با اشاره به اینکه اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی اصول مهم جامعه اسلامی است، گفت: باید به‌دنبال افراد توانمند متدین برای پذیرش مسئولیت‌ها برویم.

پورازغدی، در تشریح موضوع دیانت و کارامدی، ایجاد دوقطبی بین این دو موضوع را یک تقسیم بندی اشتباه عنوان کرد و گفت: متاسفانه یک دو قطبی بوجود آمده که آیا دیانت مهم تر است یا کارامدی؟ در حالی که این مرزبندی کاملا اشتباه بوده و مانند این است که بگوییم توحید مهم تر است یا عدالت؟ مشخص است که این دو موضوع از یکدیگر جدا نیستند و در کنار هم مکمل یکیدیگرند.

وی، تعهد و تخصص را دو عنصر غیرقابل تفکیک عنوان کرد و گفت: برخی می گویند تعهد از تخصص مهمتر و یا برعکس آن صادق است، اما کسی که تخصص نداشته و کاری قبول کند، تعهد ندارد و کسی هم که تعهد نداشته و هراندازه متخصص هم باشد، خیانت کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، بابیان اینکه حقیقت غیروجودی خادم غیر انقلابی و خیانت به مردم است، ابراز داشت: انقلابی بودن در شرایط فعلی ملاک نیست، بلکه شرط مهم خدمت به مردم انقلابی ماندن است؛ چراکه افرادی غیر متعهد با دزدی و اختلاس به مردم خیانت می کنند.

پورازغدی بابیان اینکه فرد کارآمد بی دین دغدغه مردم را نداشته و نمی تواند حاکم خوبی باشد، ابراز داشت: مدیرانی که دیانت داشته باشند، ولی از توانایی مدیریت برخوردار نباشند نیز چیزی جز خائن نیستند و وجود این افراد باعث فساد در جامعه می شود لذا این دو عنصر باید در کنار هم در افراد پدیدار شود، دیانت در کنار دین می تواند جامعه را به سوی شکوفایی سوق دهد.

اسلام انقلابی بر اسلام غیر انقلابی برتری دارد

وی افزود: برخی از افراد دین و مذهب را غیر عقلانی می خوانند که باید گفت انقلابی گری فراتر از ادعا و حرف است که قرآن کریم اسلام را به دو گروه انقلابی و غیر انقلابی تقسیم می کند، اقدام اصولی و حساب شده و اطاعت از دستورات الهی از خصلت های انقلابی گری است که در این بین در قرآن مجاهدان بر قاعدان برتری دارند که همین امر بیانگر اسلام انقلابی و غیر انقلابی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور با انتقاد از افرادی که انقلابی گری را نوعی بدعت و انحراف می دانند، گفت: برخی به نام انقلابی گری و اسلام انقلابی، آلرژی دارند و دین و مذهب را در یک قالب محدود و غیرعقلانی محصور می دانند.

پورازغدی با تاکید بر اینکه انقلابی گری فراتر از ادعا و حرف است، گفت: اقدام اصولی و حساب شده و اطاعت از دستورات الهی از ویژگی های انقلابی گری است در حالی که ادعا و حرف صرف، در مقابل انقلابی گری قرار دارد.

وی با تصریح بر اینکه کارآمدی افراد انقلابی برای پذیرش مسئولیت بسیار مهم است، عنوان کرد: کدام فرد انقلابی در کشور است که کاری را که بلد نباشد و قبول کند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، خطاب به افراد ناکارآمد داوطلب برای مسئولیت‌های مهم کشوری تصریح کرد: افرادی که نمی‌توانند مشکلات بانک‌ها، گمرک، قاچاق و دیگر مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را حل کنند؛ در صورت داوطلب شدن برای پذیرش مسئولیت، خیانت کرده‌اند.

پورازغدی با اشاره به اینکه باید در کشور افراد انقلابی توانمند را برای پذیرش مسئولیت‌ها پیدا کرد، تصریح کرد: باید به جایی برسیم که از افراد توانمند انقلابی که تمایلی به پذیرش مسئولیت‌ها ندارند خواهش کنیم تا بیایند و مسئولیت را بپذیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار