مسئول غرفه های فرهنگی اجتماعی استان سمنان خبرداد:

اقدام و عمل فعالان فرهنگی مردمی در برپایی 4 ایستگاه فرهنگی- اجتماعی

مسئول غرفه های فرهنگی اجتماعی استان سمنان خبرداد: با اقدام و عمل فعالان فرهنگی مردمی، 4 ایستگاه اجتماعی- فرهنگی در استان سمنان برپا شده است که به مسافران نوروزی خدمات متنوعی را ارائه می دهد.

کد مطلب: ۶۰۹۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام و المسلمین ملکیان، فعال فرهنگی و مسئول غرفه های فرهنگی اجتماعی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار پانا از سمنان، درخصوص هدف برپایی ایستگاه های خدمات اجتماعی و فرهنگی در استان، همکاری، هماهنگی و همدلی جوانان فعال فرهنگی را در راستای تحقق دین در متن زندگی انسان معاصر، ضروری خواند و تصریح کرد: در همه تلاش‌های جوانان فعال فرهنگی باید نسبت به این مقوله اقدام و عمل مشاهده شود.

وی، شرایط امروز را به جنگ بی‌رحمانه استکبار در راستای ترویج فرهنگ و آداب و رسوم غربی بر ملت‌ها تشبیه و عنوان کرد: در این شرایط آن ها که دغدغه دین و ارزش‌ها را دارند، با یک «دعوا» و یک «دعوت» مواجه هستند، در این دعوا ما مدعی امتداد راهبردی عاشورا و حکومت علوی هستیم و در این دعوت نیز همگان را به ندای اسلام و فرهنگ اسلام ناب دعوت می‌کنیم.

مسئول غرفه های فرهنگی اجتماعی استان سمنان ادامه داد: به همین علت، امسال برای اولین بار، در بوستان ها و پارک های پر تردد مسافران نوروزی در شهرهای استان، حرکت های خودجوش مردمی به منظور ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی به مسافران و زائران علی بن موسی الرضا(ع) صورت پذیرفت.

حجت الاسلام و المسلمین ملکیان با بیان اینکه این طرح با حضور یک یا چند روحانی پر انرژی در پارک انقلاب گرمسار، زائرسرای سرخه، پارک امام حسین(ع) دامغان و مجموعه نمایشگاه عیدانه در ابتدای شاهرود و با رویکرد تربیت کودک و نوجوان در حال اجراست، خاطرنشان کرد: از جمله خدمات ارائه شده از طرف فعالان فرهنگی مردمی به مسافران را می توان امکان شارژ سریع موبایل، اقامه نماز جماعت، مشاوره و پرسش و پاسخ دینی، فراهم کردن فضای سرگرمی و تربیتی ویژه کودک و نوجوان و اهدای جایزه، زیارت مجازی امام رضا(ع) و... نام برد.

وی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی اگر می خواهیم به نتیجه برسیم، باید از کودکان آغاز کنیم، ابراز داشت: این به آن معنا نیست که دیگر افراد در عرصه فرهنگی رها شوند؛ بلکه معتقدیم ضمن حفظ بزرگسالان باید کودکان و نوجوانان در کنار امورات جاری دیده شوند؛ چراکه این قشر مهم از جامعه امروز سربازان آینده جبهه فرهنگی هستند که باید با کادر سازی درست آنها را در این فضا فعال کنیم.

مسئول غرفه های فرهنگی اجتماعی استان سمنان افزود: توقع مقام معظم رهبری از این نوع روحیه، جبهه ها و ایثارگری در اقدام و عمل است که می تواند در مسائل فرهنگی به معنای کلان اثر گذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکیان با بیان اینکه اجرای این طرح به عهده موسسات و فعالان فرهنگی مردمی هر شهر است، گفت: این طرح با همکاری صمیمانه شهرداری ها، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه نواحی، اداره اوقاف، سازمان فضای مجازی سراج و... انجام شده است.

گفتنی است؛ ایستگاه های خدمات اجتماعی و فرهنگی در سطح استان سمنان تا پایان تعطیلات نوروز برقرار خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار