تلاش ۱۴ ساله بهروز غریب‌پور نتیجه داد

بهروز غریب‌پور، کارگردان تئاتر، عصر امروز در مراسم گشایش موزه اپرای عروسکی در بنیاد رودکی، از عشق و سختی کار در حوزه هنرهای نمایشی گفت.

کد مطلب: ۶۰۹۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ عصر دوشنبه هفتم فروردین، همزمان با روز جهانی تئاتر، موزه اپرای عروسکی به همت بهروز غریب‌پور و گروه هنری آران گشایش یافت.

بهروز غریب‌پور، کارگردان تئاتر و بنیان‌گذار گروه نمایشی آران، در آیین گشایش موزه اپرای عروسکی، با تاکید بر عشق و علاقه اهالی نمایش به این هنر تاکید کرد: «در سال‌های اخیر از کنار موانع موجود با نیروی عشق گذشتیم و وانمود کردیم اوضاع خوب است. امیدوارم در سال 96 به خانواده تئاتر توجه بیشتری شود و ظرفیت‌های هنری این عرصه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»

وی با اشاره به مشکلات گذشته گفت: «سال 58، وقتی به ایران آمدم و در کانون پرورش فکری مشغول به‌کار شدم، در باغ فردوس تهران متاسفانه صحنه‌ای دردناک را دیدم. عده‌ای با پهن کردن سفره‌هایی، اشیاء موزه را به حراج گذاشته بودند که بی‌درنگ ما وسایل را جمع و به سعدآباد منتقل کردیم.»

کارگردان اپرای عروسکی «عاشورا» ادامه داد: «از همان زمان، دغدغه راه‌اندازی موزه در من بود تا این‌که با کمک خانم برومند، تلاش کردیم و امروز شاهد افتتاح موزه اپرای عروسکی شدیم.»

غریب‌پور افزود: «از ابتدای تشکیل گروه تئاتر عروسکی «آران» در 14 سال پیش، برنامه‌ریزی کرده بودیم هر شی و عروسکی که روی صحنه می‌آید، حفظ کنیم. سه سال پیش طرح راه‌اندازی موزه را کلید زدیم و به کمک معاونت هنری، اداره‌کل هنرهای نمایشی و بنیاد رودکی به نتیجه رساندیم.»

این مدیر هنری و کارگردان در پایان گفت: «در این موزه، علاقه‌مندان با عروسک‌ها و شیوه عروسک‌گردانی آشنا می‌شوند و همچنین صاحب گنجینه‌ای برای نمایش عروسکی کشورمان می‌شویم.»

در این آیین، هنرمندانی چون مرضیه برومند، رضا بابک، سیروس الوند، کاظم هژیر آزاد، هما جدی‌کار، زهرا صبری و اصغر همت در کنار علی‌اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی شفیعی، مدیر‌کل هنرهای نمایشی حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار