پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت روز جهانی تئاتر

تئاتر همواره از ریشه‌ها و روشنایی‌ها سخن گفته است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به مناسبت ۲۷ مارس/۷ فروردین روز جهانی تئاتر پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۶۰۹۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، متن پیام احد جاودانی به شرح زیر است:


تئاتر به عنوان یکی از کهن ترین و اثرگذارترین نوع هنرها، از دیرباز همراه آدمی بوده و هرگاه طعم تلخ اندوه و کسالت بر روح و روان آدمی نشسته، این هنر با جذابیت های شگرف خود توانسته انسان را بار دیگر به درون چرخه بی پایان زندگی باز گرداند.

تئاتر همواره از ریشه‌ها و روشنایی‌ها سخن گفته است. این فرم کهن‌سال هنری، نمود عینی پویش‌ها و تحرک روحی انسانی است که سودای اندیشه‌ورزی، معنایی استوار به زندگی‌ بخشیده است.

تئاتر چیزی بیش از یک سرگرمی است. با حضور ذهن، با ارتباط کمدی یا تراژیک که به تنهایی بین صحنه و جمعیت ارتباط برقرار می‌کند، تئاتر بیانی منحصر بفرد، مؤثر و مشترک است و در واقع، تئاتر حیاتی پر رونق دارد که از زمان و مکان تبعیت نمی کند.

تئاتر در روزهایی که نمایش بهار بر صحنه‌ طبیعت است، طلیعه‌ روز و روزگاری دیگرگونه در جان و جهان را رقم می زند. دعا کنیم در این بهار پرطراوت، درخت تنومند تئاتر استان سرسبز مازندران، پر از غنچه‌های سعی، تلاش و گل‌های توانستن باشد. تئاتر، غنیمت با مردم بودن است و آرزو می کنم این آرمان در گوشه‌گوشه‌ استان زیبایمان، یادآور ارجمندی انسان و انسانیت باشد.

اینجانب هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر را گرامی داشته و به تمامی هنرمندان و اهالی پرشور و مصمم عرصه هنرهای نمایشی استان مازندران، این روز بزرگ را تبریک عرض می نمایم.

احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار