مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی:

نمایشگاه بین المللی فرش در شهر تبریز تیر امسال برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی که در تیرماه امسال برگزار خواهد شد، نمایشگاه بین المللی فرش در شهر تبریز برپا خواهد شد.

کد مطلب: ۶۰۹۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در مراسم افتتاح نمایشگاه فرش هریس در هتل کایا لاله پارک اظهار داشت: فرش هریس یکی از نفیس‌ترین و پرآوازه ترین هنر دست مردم این خطه است که شهرت جهانی دارد. قالی بافی در این شهرستان قدمت طولانی دارد و به 13 قرن پیش بر می گردد.

وی در ادامه گفت: فرش هریس برگرفته از دل طبیعت، تا فرش شدن راه پر رمز و رازی را می پیماید، رنگ آمیزی دقیق، بافت ظریف، پرداخت ماهرانه، نقش جذاب از خصوصیات فرش دستباف هریس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خاطر نشان کرد: شهرستان هریس دارای فرش‌های باکیفیت و ارزشمند دستباف است و می‌تواند بازارهای پایداری را داشته و ظرفیت خوبی برای صادرات غیرنفتی باشد.‌

وی افزود: در این نمایشگاه فرش ها با طرح‌ و رنگ‌های بسیار متنوعی به نمایش عموم درآمده است که پیشینه و تاریخچه آن منطقه را نشان می‌دهد و این امر زمینه نشان دادن توانمندی‌های و معرفی تولیدات فرش دستباف هریس را برای بازدید کنندگان فراهم می سازد.

آبدار بیان کرد: همزمان با اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی که در تیرماه امسال برگزار خواهد شد، نمایشگاه بین المللی فرش در شهر تبریز برپا خواهد شد.

گفتنی است این نمایشگاه در ایام نوروز تا یازدهم فروردین از ساعت 10 تا 21 در محل هتل کایا لاله پارک تبریز برای بازدید عموم دایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار