مسئول کمیته خادمان استان قم خبر داد

40 درصد خادمان راهیان نور از دانش آموزان هستند

مسئول کمیته خادمان راهیان نور استان قم گفت: 40 درصد خادمان راهیان نور از دانش آموزان و مشاغل آزاد هستند.

کد مطلب: ۶۰۹۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قم، حجت الاسلام عرفان محمدعلی قمی در حاشیه حضور در اردوگاه فرهنگی شهید زین الدین در اندیمشک اظهار داشت: خادمان اردوهای راهیان نور به دو دسته ملی و استانی تقسیم می شوند که از هر استانی با توجه به ظرفیت اعلام شده، تعدادی خادم به ستاد مرکزی راهیان نور معرفی می گردند تا در بازه های 10 روزه در یادمان های ملی و یا ستادهای اسکان استانی استقرار یابند.

وی با اشاره به فعالیت خادمان در زمینه های تخصصی و خدماتی، افزود: خادمان تخصصی اموری همچون فضاسازی فرهنگی و تبلیغی و راویان نیز برنامه افتتاحیه اردوها را بر عهده دارند و خادمان خدماتی امور جاری خدمت رسانی به زوار را انجام می دهند.

مسئول کمیته خادمان راهیان نور استان قم ادامه داد: امور مربوط به فضاسازی فرهنگی و متناسب با فرهنگ ایثار و شهادت در اردوگاه ها به لحاظ نیاز به تجهیزات، از هزینه بالایی برخوردار است که با مساعدت بالای سپاه استان قم، مشکلات مربوطه به کلی مرتفع شده است.

وی با اشاره به اشتیاق خادمان برای حضور در اردوگاه های راهیان نور ابراز کرد: در حال حاضر حدود 160 خادم خواهر و برادر در سه محل اسکان زائران قم در خرمشهر، اندیمشک و اهواز و 64 خادم ملی نیز برای حضور در یادمان های ملی دفاع مقدس برنامه ریزی شده اند.

قمی در پایان با ذکر این نکته که ثبت نام خادمان از طریق سامانه اصلی و زیر نظر کمیته خادمان ستاد مرکزی راهیان نور انجام می شود، افزود: حدود 800 خادم برادر و 600 خادم خواهر ثبت نام شده و آماده خدمت داریم که 60 درصد دانشجو و طلبه و 40 درصد آنان دانش آموز و مشاغل آزاد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار