معاون سازمان امداد و نجات خبر داد؛

19 استان در محاصره سیل و برف/امدادرسانی به متأثران از طوفان بوشهر

معاون عملیات امداد و نجات با اعلام اینکه 19 استان کشور از سوم تا چهارم فروردین درگیر برف و کولاک و سیل و آب‌گرفتگی بوده است، اعلام کرد: امدادگران هلال‌احمر در این مدت شبانه‌روز به بیش از 2 هزار و 500 تن از هموطنان خدمات امدادی لازم را ارائه کرده و در این زمینه 245 تن از متاثران از خدمات اسکان اضطراری بهره برده‌اند.

کد مطلب: ۶۰۸۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، شاهین فتحی با ارائه گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی و برف و کولاک در کشور از سوم تا چهارم فروردین 96، گفت: در این مدت 8 استان ایلام، خوزستان، سیستان و بلوچستان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و لرستان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی و ١١ استان آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، گیلان، لرستان و مازندران متاثر از برف و کولاک بوده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات امدادی در ١٢ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان‌های درگیر سیل و اب‌گرفتگی، عنوان کرد: بر این اساس ٢٠٤ تن از متاثران خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و 26 متاثر از سیل نیز اسکان اضطراری داده شدند.

فتحی با اشاره به نجات ١٣ متاثر از سیل و آب‌گرفتگی، گفت: 33 تیم امدادی خدمات لازم را به هموطنان ارائه کرده و امدادگران در استان‌های درگیر سیل 18 دستگاه خودرو را از مسیر سیلاب رهاسازی کرده و 60 تخته پتو میان متاثران توزیع کرده‌اند.

وی همچنین به به‌کارگیری 45 تیم عملیاتی برای ارائه خدمات امدادی لازم یه هموطنان در برف و کولاک سوم تا چهارم فروردین در کشور اشاره و اظهار کرد: در این زمینه نیز 2 هزار و 340 تن از هموطنان در 20 محور استان‌های درگیر برف و کولاک خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به اسکان اضطراری ٢١٩ تن از متاثران برف و کولاک، گفت:عملیات رهاسازی 370 دستگاه خودرو از برف به همت امدادگران در کشور انجام شده است.

وی به وقوع طوفان امروز (5 فروردین) در بوشهر اشاره و تصریح کرد: در این زمینه نیز خدمات امدادی لازم و اسکان اضطراری به یک‌هزار و 375 متاثر در سه شهر دیلم ، گناوه و دشتستان با همت ٧ تیم امدادی ارائه و 200 تخته پتو میان متاثران توزیع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار