امدادرسانی نیروهای هلال احمر همدان در 52 حادثه طی طرح نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: نیروهای هلال احمر استان همدان در قالب طرح نوروزی تا امروز در 52 حادثه برای نجات جان 40 نفر از مصدومان و آسیب‌دیدگان حضور یافته و امدادرسانی کرده‌اند.

کد مطلب: ۶۰۸۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، بهروز کارخانه‌ای با اشاره به فعالیت پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر استان در ایام اجرای طرح نوروزی ایمنی و سلامت جاده‌ای اظهار داشت: عملیات امداد و نجات هلال احمر در قالب طرح نوروزی از 25 اسفندماه جاری آغاز شده و تا امروز نیروهای جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی در 52 حادثه برای نجات جان 40 نفر از مصدومان و آسیب‌دیدگان حضور یافتند .

وی با اشاره به انجام 29 عملیات امداد و نجات در سوانح جاده‌ای افزود: تیم هلال احمر استان همدان به 39 مصدوم سوانح رانندگی امدادرسانی کردند که هفت نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا و 32 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند .
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: امدادرسانی به مصدومان سوانح جاده‌ای 91 درصد از عملیات‌های هلال احمر استان را به خود اختصاص داده است .
وی گفت: این امدادرسانی‌ها شامل 21 مورد واژگونی خودرو با 26 مصدوم، پنج مورد تصادف با هفت مصدوم و یک مورد سیلاب، یک مورد عملیات کوهستان و یک مورد برف و کولاک بوده است .

کارخانه‌ای اظهار داشت: برای انجام عملیات امداد و نجات آسیب‌دیدگان طرح نوروزی تاکنون 218 نفر روز نیروی عملیاتی به کار گرفته شده و 44 دستگاه آمبولانس و و دو خودرو نجات و چهار مورد اعزام امداد هوایی انجام شده است .
وی تصریح کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی تا امروز سه هزار و 984 نفر مسافر در چادرها و 117 نفر پایگاه‌های سلامت و ایمنی هلال احمر استان مراجعه و اسکان داده شدند و خدمات حضوری دریافت کردند .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: 14 پایگاه ثابت و سیار، یک پایگاه امداد هوایی در استان همدان و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان در دشت میشان مستقر هستند .

وی با اشاره به اینکه دو هزار و 160 نفر روز نجاتگر آماده امدادرسانی به مسافران نورزی هستند، عنوان کرد: 15 دستگاه آمبولانس در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر استان همدان مستقر هستند و همچنین 15 دستگاه آمبولانس دیگر نیز به صورت پشتیبان فعال دارند .

کارخانه‌ای با اشاره وجود 9 دستگاه خودرو نجات در طرح نوروزی 96 بیان کرد: در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای اسدآباد، فامنین، رزن و همدان یک پزشک برای ارائه خدمات به مسافران مستقر شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار