سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری هشدار داد؛

اشتراک داده‌ از روش‌های نفوذ ویروس به دستگاه‌های الکترونیکی

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: یکی از روش هایی که امکان نفوذ ویروس ها و بدافزارها به دستگاه ها و سوءاستفاده از آنان را فراهم می کند، دریافت و ارسال فایل ها از طریق نرم افزارهای اشتراک داده (بلوتوث،zapya ، SHAREitو.....) می باشد.

کد مطلب: ۶۰۸۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سرگرد مهدی شکیب گفت: دریافت و ارسال تصاویر و فیلم های نوروزی در این ایام بسیار رایج می باشد. به نحوی که در تمامی دورهمی های خانوادگی در این ایام، ارسال و دریافت اطلاعات حرف اول را میزند.

وی افزود: متاسفانه در برخی از موارد امکان ارسال ویروس از این طریق وجود دارد و به محض دریافت فایل ویروسی، اطلاعات خصوصی فرد قربانی در دسترس فرد سودجو قرار می گیرد. لذا هموطنان عزیز باید نسبت به دریافت فایل های مختلف کمی دقت داشته باشند.

سرگرد شکیب در توصیه به کاربران گفت: حتماً از آنتی ویروس های بروز شده استفاده نموده و از دریافت فایل های مشکوک خودداری کنند.

وی تاکید کرد: حتماً باید نسبت به منبع ارسال کننده اطلاعات شناخت کافی داشته باشیم و از دریافت اطلاعات از منابع نا معلوم و ناشناس خودداری نماییم.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در پایان گفت: هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را در ایام نوروز همیاری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار