روز جهانی ساعت زمین

روز جهانی ساعت زمین رویدادی است که همه سال برای آگاهی بخشیدن به مردم در زمینه مصرف بهینه انرژی و احترام به سیاره زمین با برگزاری یک ساعت تاریکی در ساختمان های بلند جهان صورت می گیرد.

کد مطلب: ۶۰۸۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شهرستانهای استان تهران، ساعت زمین ، برنامه ای است که توسط صندوق جهانی طبیعت اجرا میشود و همگان با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آن را برای مردم یادآوری می‌کنند.
هدف از گرامیداشت رویداد ساعت زمین آگاهی دادن به مردم درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف احتیاط آمیز انرژی در جهان است و این در حالی میباشد که در بسیاری از کشورهای جهان مانند ایران مردم برای محافظت از زیبایی‌های سیاره برای نسل آینده سعی می‌کنند .
ساعت زمین نخستین بار توسط روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در سال ۲۰۰۷ ، زمانی مطرح شد که دو میلیون نفر از ساکنین سیدنی در کشور استرالیااقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردندوسپس بسیاری از شهرهای دیگر جهان، این رویداد را به تصویب رساندندو اجرا کردند .
واما کشور ایران در این رابطه دو سال میباشد که ساعت جهانی زمین را همزمان با دیگر کشورهای جهان را برگزار می‌کندو به احترام این روز ساعت 20،30امشب پنجم فروردین 96چراغهای برج میلاد خاموش میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار