سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا:

رمزهای ساده مانعی برای دسترسی مجرمان به اطلاعات نیست

انتخاب رمزهای عبور یکی از مهمترین اقداماتی است که تمامی کاربران و هموطنان عزیز باید نسبت به آن اقدامات لازم را انجام داده و با انتخاب الگویی مناسب، دست سارقان و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف مجرمانه کوتاه نمایند.

کد مطلب: ۶۰۸۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به رمز‌های انتخابی توسط هموطنان گفت: متاسفانه اکثر هموطنان از رمز‌های ساده و پیش فرض استفاده می‌کنند.

سرگرد مهدی شکیب ادامه‌داد: انتخاب رمزهایی چون تاریخ تولد، شماره شناسنامه، شماره ملی، شماره تلفن همراه و سایر رمز‌هایی از این قبیل نمی‌تواند، مانع بزرگی برای عدم دسترسی مجرمان اینترنتی باشد. کافی است این فرد سودجو کمی از شما شناخت داشته باشد و به سایر مدارک شناسایی شما دسترسی پیدا کند، در این حالت حدس رمزهای عبور شما نمی‌تواند خیلی سخت باشد.

وی با اشاره به انتخاب اعدادی از قبیل 1234، 1111 و سایر اعداد مشابه گفت: این‌گونه رمز‌ها نیز نمی‌توانند سدی محکم در مقابل مجرمان سایبری باشند. پس بهتر است نسبت به انتخاب رمز های ایمن هر چه زودتر اقدام نماییم.

این مقام مسئول در توصیه اکید به هموطنان گفت: رمز عبور مناسب رمزی است که متشکل از اعداد، ارقام، حروف کوچک و بزرگ، کارکتر ها و... باشد. رمز‌های از قبیل 1D $v25@ می‌تواند تا حد بسیار زیادی کار مجرمان سایبری را برای دسترسی به اطلاعات ما سخت کند.

سرگرد شکیب افزود: برخی از گوشی‌های تلفن همراه این قابلیت را دارند که با انتخاب اثر انگشت به عنوان رمز عبور امنیت تلفن همراه را بالا ببرند، لذا بهتر است کاربرانی که دارای چنین دستگاه‌هایی هستند، قابلیت اثر انگشت را فعال نمایند.

وی در توصیه‌ای دیگر به هموطنان عزیز گفت: فعال کردن پین کد سیم کارت‌ها مانعی دیگر در جهت عدم دسترسی مجرمان به اطلاعات سیم کارت می‌باشد، لذا با فعال نمودن این قابلیت می‌توانیم امنیت اطلاعات ذخیره شده در سیم کارتمان را افزایش دهیم.

سرگرد شکیب با اشاره به استفاده از الگوهای رمز نگاری مناسب برای کارت‌های بانکی و سایر رمز‌های عبور گفت: هموطنان عزیز باید الگوریتمی را در ذهن خود انتخاب کرده و بر اساس آن رمز عبوری مناسب بسازند.

وی تاکید‌کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که رمز انتخابی را باید به خاطر بسپاریم و از نوشتن آن در جاهای مختلف از قبیل دفترچه یادداشت، تلفن همراه و ... خودداری نماییم.

سرپرست اداره پیشگیری از جرائم سایبری گفت: هموطنان عزیز باید حتماً رمز های خود را به صورت دوره ای تعویض نمایند.

سرگرد شکیب در پایان گفت: هموطنان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش آموزش مراجعه نمایند. همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و ثبت در بخش ثبت گزارش مردمی پلیس فتا را در ایام نوروز همیاری نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار