استاندار یزد:

نباید جامعه را از توسعه ارتباطات محروم کرد

استاندار یزد در مراسم افتتاح 19 پروژۀ مخابراتی شهرستان میبد که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات از حقوق مردم است و باید برای احقاق این حق از طریق ارائۀ راهکارهای اصولی تلاش کرد.

کد مطلب: ۶۰۸۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانای یزد، «سید محمد میرمحمدی» استاندار یزد سه شنبه یک فروردین درمراسم افتتاح ۱۹پروژهٔ مخابراتی شهرستان میبد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، اظهار خرسندی کرد که در استان همراهی و عقلانیت در پشتیبانی از طرح‌های توسعه‌ای کشور وجود دارد.
«سید محمد میرمحمدی» به عملکرد مخابرات استان یزد اشاره کرد و گفت: با وجودی‌که دولت تدبیر و امید با محدودیت اعتبارات مواجه بود، اقدامات شایسته‌ای در حوزهٔ زیرساخت انجام شده است.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید رشد چشمگیری به ویژه در امور زیربنایی حوزهٔ ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته است، افزود: این رشد فقط در حوزه فناوری نیست بلکه در دیگر حوزه‌ها اعم از گازرسانی و خطوط ریلی اقدامات قابل توجهی در یزد انجام شده است.
میرمحمدی دربارهٔ وضع استان در گازرسانی و خطوط ریلی گفت: ۸۵روستای یزد در سال گذشته گازرسانی شده‌اند و بیش از ۲۵۰میلیون تومان در خطوط ریلی سرمایه‌گذاری استان شده است که این میزان با سال‌های گذشته مقایسه‌پذیر نیست.
استاندار یزد به هشت اولویت استان در دولت تدبیر و امید اشاره و گفت: توسعهٔ استان در حوزه‌های آب، گردشگری، علم و فناوری، انرژی خورشیدی، صنعت و معدن، بهداشت و درمان، فرهنگ و هنر، منابع طبیعی و محیط زیست از محورهایی بوده که مزیت استان یزد هستند و استان برای ارتقای آنها تلاش کرده است.
وی دربارۀ حوزۀ آب و فناوری ارتباطات بیان کرد: در حوزۀ آب شرب طرح انتقال آب شرب و مدیریت مصرف بهینۀ آب کشاورزی در استان یزد در حال اجراست و در حوزۀ IT نیز چاه‌های آب استان به کنتور هوشمند تجهیز شده‌اند.
میرمحمدی بیان کرد: IT در همۀ زمینه‌ها نقش مهمی دارد زیرا افزایش آگاهی مردم و افزایش سرعت اطلاع‌رسانی می‌شود و افزود: خوشبختانه علی‌رغم برخی تنگ‌نظری‌ها در حوزۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدامات شایسته‌ای در دولت تدبیر و امید در این حوزه انجام شده است.
استاندار یزد برخی محدودیت‌های استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات را ناکارآمد دانست و افزود: نباید جامعه را از توسعۀ ارتباطات محروم کرد و باید توجه کرد راهکارهای استفادۀ درست از قابلیت‌های اطلاعاتی را تقویت و فضا را برای بهره‌مندی اصولی فرآهم کرد.
وی تصریح کرد: مردم باید بتوانند از حقوقی که حق آنان است استفاده کنند و اظهار امیدواری کرد که وزارت ارتباطات برای افزایش سرعت اینترنت در استان یزد همّت کند.

/خبرنگار: سجاد جدیدی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار