اتصال 27 هزار روستا به اینترنت پرسرعت

27 هزار روستای کشور در دولت یازدهم به اینترنت پرسرعت متصل شد، در حالی که در سال 1392 هیچ روستایی از این امکان بهره مند نبود و شکاف دیجیتالی بین نقاط برخوردار و محروم دیده می شد.

کد مطلب: ۶۰۸۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، کاهش شکاف طبقاتی و دیجیتالی یکی از سیاست های اصلی دولت یازدهم از ابتدای شروع به کار بود که همواره مورد تاکید رییس جمهورقرار داشت.
برهمین اساس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق عملی این سیاست و با هدف کاستن از شکاف دیجیتالی که مناطق مختلف کشور را دربر گرفته طرح توسعه خدمات الکترونیک روستایی را به مرحله اجرا درآورد.

خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات یک الزام قانونی است که به طور معمول بر عهده دولت ها گذاشته می شود تا امکان استفاده از یک سرویس مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات را برای هریک از آحاد کشور، در هر نقطه فراهم کند. این الزام به خاطر این است که دسترسی به خدمات ارتباطی وفناوری اطلاعات برای همه مناطق کشور به خصوص روستاها و نواحی دورافتاده که ارایه خدمات به آنها صرفه اقتصادی کمتری دارد، تضمین شود.
محمود واعظی» هنگام برگزاری دومین همایش ملی خدمات عمومی الزامی «آی سی تی»(فناوری ارتباطات و اطلاعات) در مناطق روستایی اعلام کرد (تا تاریخ برگزاری همایش) بین 24 تا 25 هزار روستا به اینترنت متصل شده اند و در ادامه به تلاش دولت یازدهم برای متصل کردن روستاهای بالای 15 خانوار به اینترنت اشاره کرد.
عضو هیات دولت یازدهم، رساندن اینترنت به روستاها را اولویت نخست دانست و با بزرگ توصیف کردن کار برای مناطق روستایی و کمتر برخوردار، تبلیغاتی و شعاری بودن آن را رد کرد و گفت: تلاش می شود به روستاها خدمتی موثر رسانده شود.
واعظی با ضروری دانستن اتصال روستاها به اینترنت، این امر را فقط برای دیدن تارنماها نمی داند و می گوید: اتصال روستاها به اینترنت زمینه و بستری برای توسعه آموزش، بهداشت و سلامت الکترونیک در این منطقه ها است.
عضو هیات دولت تدبیر وامید، اشتغالزایی در روستاها را منوط به گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه فضای مجازی کرده و گفته بود: اتصال روستاها به اینترنت زمینه اشتغال دانش بنیان را در روستاها فراهم خواهد کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از اهداف توسعه فناوری ارتباطی در روستاها را گسترش گردشگری عنوان کرد. شناساندن روستاها و مناطق طبیعی سراسر کشور از طریق فضای مجازی، زمینه های توسعه گردشگری را فراهم خواهد کرد و توسعه اقتصادی نیز به روستاها خواهد رسید و این موضوع مانع از مهاجرت از روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته به شهرها خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار