توسط هلال احمر آذربایجان شرقی؛

طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۶ در آذربایجان شرقی برگزار می شود

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی گفت: طرح ملی امداد ونجات و ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در ۷۵ نقطه استان پیاده می شود.

کد مطلب: ۶۰۸۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، سعید کنعانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال طرح نوروزی جمعیت هلال احمراستان آذربایجان شرقی با بهره گیری از ۸۵۰۰ نفر عوامل اجرایی اعم از اعضای جوانان، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و پزشکان و با استفاده از ۷۰ دستگاه انواع خودرو امدادی و ۱ فروند بالگرد در ۷۵ نقطه استان به مرحله اجرا در می آید.

وی ادامه داد: امسال جمعیت هلال احمر در قالب ۴ طرح " طرح ملی امداد ونجات ، هفدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، طرح ملی داوطلب یار امداد ونجات و طرح ملی خادم " خانواده آماده در مخاطرات " در خدمت هموطنان و مسافران عزیز خواهد بود.

مدیر عامل هلال احمر استان افزود : در طرح ملی امداد ونجات نوروز ۹۶ که از ۲۵ اسفند ۹۵ شروع ودر ۱۵ فروردین ماه ۹۶ خاتمه خواهد یافت، علاوه بر ۲۶ باب پایگاه امداد جاده ای و کوهستان ثابت که بصورت شبانه روزی در طول سال فعال هستند ، تعداد۹ فقره پستهای موقت و ثابت و سیار در نقاط حادثه خیز استقرار و با بهره گیری از ۳۵ دستگاه خودرو آمبولانس، ۲۱ دستگاه خودروی نجات (ویژه برش آهن پاره ها و ...)، ۸ دستگاه خودروی کمکدار امدادی و ۱ فروند بالگرد "که از مورخه ۲۵ اسفند۹۵ تا ۵ فروردین ۹۶ در استان ما مستقر خواهد بود" با استفاده از ۵۹۰ تن عوامل امدادی بصورت ۲۴ ساعته در خدمات هموطنان و مسافران عزیز در محورهای مواصلاتی خواهند بود.

سعید کنعانی با اشاره به لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان عزیز گفت : رانندگان و مسافران عزیز در صورت دچار حادثه شدن و یا مشاهده حوادث ، می توانند مراتب را با خط تلفن اضطراری ۱۱۲ به مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتهای امدادی استان که بصورت ۲۴ ساعته کشیک هستند اطلاع دهند تا نسبت به اعزام نیروهای هلال احمر جهت امدادرسانی در اسرع وقت اقدام شود.

مدیر عامل استان در ادامه به هفدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی ۹۶ معاونت امور جوانان اشاره کرد و گفت : امسال جوانان هلال احمر با شعار بی گدار به جاده نزنیم ظریف برانیم و با راه اندازی کمپین تلگرامی نه به تصادفات جاده ای به استقبال مسافران نوروزی رفته است.

وی تصریح کرد : در این طرح ۳۹ پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرها و مراکز پر تردد و تاریخی و فرهنگی استان استقرار و برای سهولت دسترسی مسافران به نماز اول وقت ۱۵ دستگاه خیمه نماز در کنار پستها بر پا می شود که در ساعت غیر از برپایی نماز، تغییر کاربری داده و بعنوان فضاهای دوستدار کودک و نوجوان ، در خدمت کودکان عزیز بوده و کودکان را با مسائل ایمنی در سفر آشنا خواهند نمود.

کنعانی خاطر نشان کرد : همچنین در ۲۵ پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، ایستگاههای سلامت، جهت تست فشار و قند خون دایر خواهد بود
وی افزود : در چادرهای جوانان، اقلام مختلف فرهنگی از قبیل بروشور های آموزشی، امدادی، نقشه های شهرها و استان و سی دی های آموزشی ارائه خواهد شد.
مدیر عامل هلال احمر استان ابراز کرد : در۹نقطه تبریز "فرودگاه، مقبره الشعرا، ائل گولی، باغمیشه لاله پارک، بازار سر پوشیده تبریز، ترمینال بزرگ تبریز، راه آهن، آزاد راه پیامبر اعظم رمپ خروجی شهرک خاوران وستاد مرکزی واقع در آبرسان پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی دایر بوده و بیش از ۲۵۰ نفر عوامل اجرایی اعم از عضو و پرسنل نقش آفرینی خواهند کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به اجرای طرح ملی خادم برای بالا بردن سطح تاب آوری خانواده ها از اجرای طرح ملی فرشتگان رحمت و طرح داوطلب یار امداد ونجات توسط داوطلبان استان خبر داد و گفت : در این طرح هم در ۵ پایگاه امداد جاده ای پزشکان داوطلب مستقر خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار