استاندار خوزستان خبر داد:

رتبه اول خوزستان در اعتبار عمرانی کشور

استاندار خوزستان گفت: اعتبارات عمرانی خوزستان در سال 96 با همکاری و تعامل مدیران استانی نسبت به سال جاری،107 درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۶۰۷۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خوزستان،استاندار خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اعتبارات عمرانی خوزستان در سال 96 با همکاری و تعامل مدیران استانی نسبت به سال جاری، 107 درصد رشد داشته است.

غلامرضا شریعتی در نشست خبری با رسانه های استان گفت: هیچ استانی مانند خوزستانی این رشد قابل توجه را در تخصیص اعتبارات عمرانی نداشته است.
وی افزود: سال 95 از لحاظ اعتبارات عمرانی استان در رتبه سوم یا چهارم قرار داشت اما سال 96 رتبه اول را در کشور به خودش اختصاص داد به طوری که 400میلیارد تومان از استان دوم بالاتر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای گروه ملی سه بار با معاون اول رییس جمهوری، یک بار با معاون اول قوه قضاییه و چندین بار جلساتی با رییس بانک ملی ایران داشتم تا به نتیجه رسید.
وی توضیح داد: تلاش کردیم تا در ستاد تسهیل کاری کنیم که چرخ تولید استان به حرکت دربیاید و از توقف طرح 550 هزار جلوگیری کردیم.
استاندار خوزستان اظهار کرد: طرح آب و فاضلاب استان از جمله پروژه های بزرگی است که با هزینه 10 هزار میلیارد تومان، آماده اجرا است و مصوبات به زودی نهایی می‌شوند این درحالی است که پیشتر فکر می‌کردند کاری دست نیافتنی است اما با اصرار و کار کارشناسی رییس جمهوری آن را پذیرفت که امیدوارم هر چه سریعتر به سمت عملیاتی شدن پیش برود.
وی با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش رو گفت: هدف برگزاری انتخاباتی سالم است که تلاش داریم از دخالت در آن جلوگیری شود و از کشیدن آن به سمت و سوهای مختلف جلوگیری شود.
شریعتی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم از رای مردم صیانت کنیم و حق الناس بودن رای مردم را پاس بداریم و امانت دار خوبی باشم.
وی تاکید کرد: در پیش نویسی که برای حق آبه تالاب‌ها تنظیم شده است این مساله اولویت اصلی قرار گرفته است .
استاندار خوزستان ادامه داد: با رونق گرفتن فروش نفت بخش صنعت هم بر اساس آمارها رونق گرفت که امیدوارم گام های بیشتر در این زمینه برداشته شود و بستر مناسب برای سرمایه گذاری بیشتر در بخش صنعت و تولید داشته باشیم همچنین سعی کنیم.
وی گفت: سرمایه گذاری های جدید مانند پالایشگاه گاز بیدبلند 2 با 2.5میلیارد دلار، فاز دوم پالایشگاه نفت آبادان با سه میلیارد دلار و فولاد شادگان ، فولاد دزفول، فولاد شهید جهان آرا و صنایع مختلفی به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است.
شریعی با بیان این که در سفر به لهستان در زمینه سرمایه گذاری تاکید جدی شد و تفاهم نامه های خوبی منعقد شد اظهار کرد: هیات لهستانی آمادگی خود را برای سفر به استان و پیگیری تفاهم نامه ها اعلام کرده است و آماده‌ایم به استان بیاییند و نیز در صنایع تبدیلی و انرژی های نو و پسماند تفاهم های خوبی شد.
وی درباره کارخانه قند اهواز و مشکلات واگذاری آن خاطرنشان کرد: دو جلسه با مدیران عامل بانک ملی و ملت کشور برگزار کردیم و در نهایت کارخانه قند به بانک ملت واگذار شد و آنها آمادگی واگذاری کامل را به نیشکر استان داشتند اما مدیران نیشکر گفتند که فقط کارخانه را می خواهند و بدهی های کارخانه را تقبل نمی کنند.
استاندار ادامه داد: وظیفه من این بود تا ارتباط میان بانک و توسعه نیشکر را بوجود آورم که این کار را نیز انجام دادم اما مسائلی در این میان وجود دارد که باید حل شوند و تکلیف کارخانه قند اهواز و واگذاری آن به توسعه نیشکر مشخص شود.
وی درباره عزل و نصب هایی که در استان انجام داده است بیان کرد: عزل و نصب هایی که در استان انجام می شود به منظور بهبود وضعیت استان است و نماینده های مجلس در این زمینه با ما تعامل دارند اما نه اینکه اعمال نظر آنها به شکلی باشد که ما را وادار به کاری کنند.
شریعتی توضیح داد: نمایندگان مجلس نظرات خود را اعلام می کنند و تلاش ما بر این است که تا حد توان مدیرانی را که قدرت مدیریت مناسب دارند را کمک کنیم تا در استان مدیریت کنند اما مهمتر از همه این است که علاقه مندم تا مدیریت جوان بر سیستم استان حاکم شود
وی تاکید کرد: کارشناسان و افرادی که جسارت و شجاعت دارندمی‌توانند بر مسند مدیریت بنشینند برای همین تلاش میکنم نسل جدید مدیریتی در استان به وجود آوریم تا این نسل بتواند در 15 سال آینده استان را مدیریت کند.
وی تصریح کرد: 25 میلیارد ریال اعتبار ورزشی به هیأت های ورزشی استان ابلاغ شده اما پس از تخصیص در اختیار هیأت‌ها قرار می‌گیرد.
شریعتی با بیان این که اعتبارات تملک دارایی استان تنها حدود 10 درصد تخصیص داده شده اظهار کرد: اگر دستگاهی در استان کاری انجام داده یا به صورت قرضی و یا به صورت تعاملاتی بوده است که با پیمانکاران اجرای آن طرح ها انجام شده است.
وی بیان کرد: به پیشنهاد وزیر نفت که قرار شد سه درصد از محل سرمایه گذاری ها در مناطق نفتی به استان تعلق بگیرد پس از تصویب در کمیسیون انرژی مجلس به صحن رفت و تصویب شد اما شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرده که در این زمینه تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا ایرادات وارد شده را در صورت امکان برطرف کنیم و این سهم علاوه بر اعتبارات استانی در اختیار خوزستان قرار بگیرد.
استاندار خوزستان گفت: سال آینده درآمد مالیاتی که برای استان پیش بینی شده نسبت به امسال تنها 1.2 درصد رشد دارد در حالی که متوسط رشد درآمد مالیاتی استان های دیگر حدود 9.4 درصد است.
وی با بیان این که در استان خوزستان 42 هزار هکتار کانون فوق بحرانی، 100 هزار هکتار کانون بحرانی و 350 هزار هکتار کانون فعال ریزگرد وجود دارد گفت: حدود یک میلیون هکتار از زمین های استان مستعد هستند تا به کانون ریزگرد تبدیل شوند که در این زمینه باید اقداماتی انجام گیرد تا شاهد مشکلات ریزگردها در استان نباشیم.
وی در پاسخ به اینکه نیروگاه رامین از سوخت مازوت استفاده می کند تصریح کرد: نیروگاه رامین از سوخت مازوت استفاده نمی کند زیرا گازسوز شده است و سوخت مازوت تنها برای مقاطعی است که فشار گاز در نیروگاه کاهش پیدا می کند
شریعتی درباره نرخ بیکاری گفت: این نرخ در استان 12.7 درصد است اما با آنچه که در ذهن همه است متفاوت می باشد زیرا نرخ 12.7 درصدی بیکاری در خوزستان نسبت به نیروی جوان فعال در نظر گرفته شده است و اکنون نرخ بیکاری در کشور 12.4 درصد است و نرخ بیکاری استان مقداری از نرخ بیکاری کشور بالاتر است .
وی درباره تعیین تکلیف بیمارستان شفای اهواز توضیح داد: قرار است بر اساس تفاهم های صورت گرفته بیمارستان شفا به یک مرکز پیشرفته درمان سرطان اختصاص پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار