حسینی شاهرودی:

بیشتر واگذاری ها از دولت رسمی به دولت سایه انجام می شود

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مافیای اقتصادی در دولت ها ریشه دارد، گفت: افرادی که با شبکه دولتی در ارتباط هستند و منافعی در این حوزه دارند، اجازه خصوصی سازی کامل را نمی دهند.

کد مطلب: ۶۰۷۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی، با اشاره به اظهارات وزیر اقتصاد درباره موانع خصوصی سازی در کشور اظهار کرد: خوشحالیم که یکی از اعضای هیئت دولت پیدا شد که با جسارت واقعیت های حوزه اقتصاد دولتی را به صورت شفاف بیان کرده است.

وی افزود: ریشه مافیای اقتصادی در دولت ها بوده و هست و افرادی که در ارتباط با شبکه دولتی هستند و منافعی در این حوزه دارند؛ اجازه نمی دهند که خصوصی سازی به شکل کامل آن انجام شود.

نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه رانت ها و حقوق های نجومی که در این حوزه وجود دارد و مفاسدی که از گذشته شاهد آن بوده ایم سد راه حرکت دولت به سمت خصوصی سازی است.

ادعای خصوصی سازی با انتقال شرکت های دولتی به شبه دولتی

حسینی شاهرودی با بیان اینکه در اجرای اصل ۴۴ نیز خصوصی سازی به شکل واقعی انجام نمی شود، خاطرنشان کرد: اکثر واگذاری ها از دولت رسمی به دولت سایه، شبه دولتی ها، خصولتی ها،موسسات عمومی غیردولتی و صندوق ها و کسانی که حاکمیت دولت کماکان برسر آن ها وجود دارد، منتقل می شود و به این ترتیب، اگر ادعا کنیم که خصوصی سازی انجام داده ایم، ادعای باطلی است.

وی در ادامه افزود: وزیر اقتصاد به عنوان رکن حوزۀ اقتصادی دولت مطالبی را در رابطه با خصوصی سازی بیان کرده که ما نیز در مجلس و کمیسیون اقتصادی دقیقا به همین مطالب می پردازیم و از وی می خواهیم که اگر در دولت آینده حضور داشت، همین موضوع را دنبال کند.

تحقق خصوصی سازی نیازمند اراده و ساز وکار مناسب

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تحقق خصوصی سازی را نیازمند اراده و سازوکار مناسب دانست و گفت: پایه این سازوکار باید در وزارت اقتصاد و دارایی و دولت و قوانین و مقررات آن در مجلس شکل بگیرد که از این جهت مجلس برای این امر آمادگی کامل دارد، هرچند که در این حوزه نیاز به قانون گذاری جدید نیست و بلکه بیشتر نیاز به اراده در اجرای قانون داریم که این اراده در دولت ها کمتر مشاهده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار